Avatar billede steench Nybegynder
28. januar 2011 - 09:56 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Starte regneark op i nyt vindue ?

Hej Eksperter.

Man kan godt blive lidt træt af at, når man åbner flere regneark, de lægger sig i samme excel vindue, foran hinanden.

Findes der mon en indstilling i excel, der åbner nye ark i et nyt excel vindue ?

/Steen
28. januar 2011 - 10:11 #1
I Excel 2003:
Funktioner->Indstillinger, fanen Vis
Marker feltet: Vinduer på proceslinien

I de nyere versioner er det noget tilsvarende.
28. januar 2011 - 10:13 #2
I Excel 2010:
Filer->Indstillinger, Avanceret, gruppen Vis
Marker feltet: Vis alle vinduer på proceslinien
Avatar billede steench Nybegynder
28. januar 2011 - 11:10 #3
Hej Erik

Tak, men.....
Jeg kan godt følge dit forslag, men det er ikke helt det jeg er ude efter. Åbner man regneark nummer 2, skal det vises i sit eget excel vindue.

/Steen
Avatar billede panebb Novice
28. januar 2011 - 11:30 #4
Du kan åbne flere vinduer ved at først åbne excel og derefter at åbne din fil - lidt en omvej, men det virker.
Avatar billede ae03 Novice
31. januar 2011 - 09:52 #5
Jeg har tidligere forsøgt at finde en løsning på samme problem, som du rejser, men har også kun kunnet komme frem til panebb's løsning, som bestemt ikke er optimal. Det er temmeligt irriterende, at de ikke kan give Excel samme funktionalitet som Word på det punkt.
Man kan jo håbe, at der er medarbejdere fra MS, som ser denne tråd og bringer det videre. På den anden side bærer virksomheden ikke ligefrem præg af at have fokus på brugernes ønsker og behov, så det bliver nok ved håbet.
Avatar billede kelderkold Nybegynder
02. februar 2011 - 21:08 #6
Når jeg arbejder med excel hvor der skal være 2 åbne samtidgt gemmer jeg på skrivebordet, herfra er det let, højre klik på filen og åben med excel, så har du de to vinduer side om side.

ja vi kunne godt bruge den rette løsning så disse 'ekstra' ikke var nødvendige
Avatar billede steench Nybegynder
20. marts 2011 - 17:54 #7
lukker
Avatar billede pd1974 Nybegynder
03. november 2012 - 16:37 #8
Hej
Jeg har fundet denne løsning på problemet.

http://support.microsoft.com/kb/2636670

Nu åbnes excel i seprate vinduer, så man kan have et ark på hver skærm, når man arbejder med to skærme.

Eneste problem er, at fil nr. 2 skal åbnes manuelt fra vindue 2 - der åbens kun et tomt vindue.

Bedste hilsener Peter
Avatar billede helme1986 Nybegynder
03. januar 2013 - 08:46 #9
Dette link virker ikke længere - er der nogen der har det nye link. Jeg kan nemlig ikke finde det der fix it program længere, og jeg har desperat brug for det.
Avatar billede helme1986 Nybegynder
03. januar 2013 - 08:46 #10
Dette link virker ikke længere - er der nogen der har det nye link. Jeg kan nemlig ikke finde det der fix it program længere, og jeg har desperat brug for det.
Avatar billede Jan Nybegynder
21. juni 2013 - 11:58 #11
Under fanen vis er der en knap; Arranger alle, hvor man kan vise side om side etc.