Avatar billede bengaard Nybegynder
25. januar 2011 - 20:58 Der er 1 kommentar og
1 løsning

MySQL - siger hele tiden Table 'web29584.Shout' doesn't exist

Hej eksperter, lige gyldigt hvad jeg prøver, så får jeg meldingen "Table 'web29584.Shout' doesn't exist" f.eks. ved denne simple kode

<?php
$con = mysql_connect("db.bengaard.com","web29584","password");
if (!$con)
  {
  die('Could not connect: ' . mysql_error());
  }

mysql_select_db("web29584", $con);

$result = mysql_query("SELECT bruger FROM Shout LIMIT 0 , 30") or die('Could not connect: ' . mysql_error());

while($row = mysql_fetch_array($result))
  {
  echo $row['bruger'] . " " . $row['tekst'];
  echo "<br />";
  }

mysql_close($con);

?>

fejlen kommer i mysql_query-linien. Den lader til at forbinde godt nok til databasen. Webhotellet er hos web10. Jeg er lige skiftet fra windows til unix-webhotel. Kan det være det? For jeg kan ikke se nogen fejl i koden?

-- phpMyAdmin SQL Dump
-- version 3.2.5
-- http://www.phpmyadmin.net
--
-- Vært: 127.0.0.1
-- Genereringstid: 25. 01 2011 kl. 20:57:04
-- Serverversion: 5.1.51
-- PHP-version: 5.3.3

SET SQL_MODE="NO_AUTO_VALUE_ON_ZERO";

/*!40101 SET @OLD_CHARACTER_SET_CLIENT=@@CHARACTER_SET_CLIENT */;
/*!40101 SET @OLD_CHARACTER_SET_RESULTS=@@CHARACTER_SET_RESULTS */;
/*!40101 SET @OLD_COLLATION_CONNECTION=@@COLLATION_CONNECTION */;
/*!40101 SET NAMES utf8 */;

--
-- Database: `web29584`
--

-- --------------------------------------------------------

--
-- Struktur-dump for tabellen `Shout`
--

CREATE TABLE IF NOT EXISTS `Shout` (
  `id` int(11) NOT NULL AUTO_INCREMENT,
  `bruger` text NOT NULL,
  `tekst` text NOT NULL,
  `dato` text NOT NULL,
  PRIMARY KEY (`id`)
) ENGINE=MyISAM  DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=3 ;

--
-- Data dump for tabellen `Shout`
--

INSERT INTO `Shout` (`id`, `bruger`, `tekst`, `dato`) VALUES
(1, 'Thomas', 'sdfadsfadsf', '121200'),
(2, 'Peter', 'asdfklasdfkjadskj', '070705');
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. januar 2011 - 22:37 #1
Som du selv er inde på, så ser det rigtigt ud. En typisk fejl kan være forskel på store og små bogstaver, som der vil være når mysql databasen kører på en *ix agtig maskine - men det ser heller ikke ud til at være tilfældet.

Kan du lave følgende kode for at se de tabeller, der faktisk er der. Koden er klippet ud af noget, jeg tidligere har haft brug for:

  mysql_connect($databasehost,$databaseuser,$databasepw) or die("bananas");

  mysql_select_db($databasename) or die("cucumber");

  $q = mysql_query("SHOW TABLES") or die("coconut");

  print "<pre>\n";
  while ($r=mysql_fetch_row($q)) {
    print $r[0]."\n";
  }
  print "</pre>\n";
  mysql_free_result($q);
  mysql_close();
Avatar billede bengaard Nybegynder
26. januar 2011 - 14:16 #2
Mange tak for hjælpen ellers, det var noget teknisk, som web10 lige skulle sætte op, så nu virker det :o)