Avatar billede pflb Nybegynder
25. januar 2011 - 19:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

HD i KISS VR-558

Jeg prøver at få en Kiss HDD optager til at virke, men harddisken står bare og klikker. Jeg har prøvet at tage en helt anden HD og sætte i, men der sker bare det samme ??

hvad kan der være galt og hvordan kan jeg løse problemet ?

Jeg kan godt få adgang til DVD drevet og se film derpå, men HD vikrer ikke
Avatar billede 220661 Ekspert
25. januar 2011 - 19:43 #1
Virker diskene på en usb sata/ide adapter med separat strømforsyning, eller i en almindelig pc?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. januar 2011 - 19:45 #2
Kunne måske sætte spm om de får nok strøm i KISS VR-558.
Avatar billede pflb Nybegynder
26. januar 2011 - 08:34 #3
jeg har prøvet at tage DVD drevet fra så det kun er HD der får strøm og det giver sammen problem.

Jeg kan ikke finde ud af om det er disken eller forbindelse til bundkortet den er gal med.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. januar 2011 - 17:50 #4
Der er jo sikkert flere spændinger der kører i sådan en ligesom på en pc. Og svigter den ene, (måske 12 volt delen) ja så har vi balladen.
Avatar billede pflb Nybegynder
27. januar 2011 - 07:48 #5
okay er det noget man selv kan ordne eller skal der fagfolk til ;0))
Avatar billede 220661 Ekspert
27. januar 2011 - 19:35 #6
Med mindre der er nogle sikringer der er gået, er der ikke noget man selv kan gøre, da der muligvis skal nye dele til. Har man et mutimeter kan man jo prøve at teste hvilke spændinger der kommer frem i stømstikket. Er det en alm harddisk med molex stik skal der både være 12 volt og 5 volt til stede i stikket. Her er en illustration:
http://www.stillepc.dk/artikler/12_7_5_volt.htm
Og det er 5 og 12 volt du skal kontrollere
Avatar billede gonzo123 Nybegynder
29. januar 2011 - 09:47 #7
Jeg har selv en kiss dp558, den har også været stoppe med den fejl, den gang var det strømforsyningen. så jeg tror at det er det gamle kendte problem med kiss afspillerne, deres strømforsyninger er ikke lavet godt nok. for mere hjælp end jeg lige kan give dig, så søg efter et forum som hedder noget i stil med rekoader (optager på englsk)
Avatar billede 220661 Ekspert
29. januar 2011 - 17:02 #8
Okay gonzo123 så vil jeg lægge svar pga den info du kommer med her.
Det var også det jeg frygtede nemlig.
Avatar billede gonzo123 Nybegynder
29. januar 2011 - 17:41 #9
jeg skal ikke have nogle point for det svar, tag dem selv