Avatar billede pade2204 Nybegynder
24. januar 2011 - 21:57 Der er 5 kommentarer

3G internet USB -> Bærbar -> Router -> Computere

Hej alle,

Jeg har søgt en del rundt, men har ikke kunnet finde det jeg søger - tildels fordi jeg ikke rigtig ved hvad det hedder.

Det jeg vil er:

Jeg har et Oister 3G internet abb, som jeg har sat til min bærbar og det fungerer jo fint fint.
Jeg har bare noget andet udstyr som jeg så gerne vil have på nettet også.
Det jeg så vil er at bruge et ethernetkabel (skal det være crossed??), i netværkstikket på bærbaren, og så sætte en router på, som så får internettet via bærbar/USB 3G modem, og deler det trådløst ud igennem routeren.

Er dette helt sort - hvordan gøres dette ?

Det burde kunne lade sig gøre eller ?

På forhånd tak

mvh
Kasper
Avatar billede klaudi Ekspert
24. januar 2011 - 22:26 #1
køb f.eks. en Netgear 3G /4G Mobile Broadband Wireless-N Router
http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=320703
Avatar billede pade2204 Nybegynder
24. januar 2011 - 22:49 #2
Jo men jeg tænker lidt på det lille program som oister bruger til at kalde op. Mobile Partner hedder det. Hvordan fungerer det med den netgear du linker til ?
Avatar billede klaudi Ekspert
24. januar 2011 - 22:53 #3
Du sætter oister i router og forbinder til pc, så er der 4 porte du kan tilslutte til, eller bruge wifi
Avatar billede pade2204 Nybegynder
24. januar 2011 - 22:58 #4
Ok, så router skal hænge på bærbaren ?

Eller kan det hele køre selvstændigt...

Har fundet ud af man kan lave en adhoc deling af oister på windows 7, dvs det ville fungere som denne løsning. Det ville være smart hvis router og oister kørte selvstændigt.

Adhoc fungerer som trådløst netkort der forbinder med andre computere, trækker så nettet fra usb 3g modemmet.
Avatar billede klaudi Ekspert
24. januar 2011 - 23:03 #5
om den skal hænge på bærbar, ja det skal den vel, aner det faktisk ikke, men om ikke andet bare mens der etableres forbindelse