Avatar billede mogj Nybegynder
24. januar 2011 - 21:19 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Fyldt C-drev

Jeg har en Asus EeePc 700X hvor c-drevet er helt fyldt op. Der er også et 4 GB D-drev, hvor der er masser af plads.
Jeg har prøvet at flytte alt det jeg kunne få lov til over på D-drevet, men det giver ikke rigtig noget.

Hvordan finder jeg ud af om der er programmer eller andet på c-drevet, som jeg kan undvære.

PC'en skal udelukkende bruges til at komme på nettet på, men jeg kan ikke engang få frigjort nok plads, så jeg kan få install. mse antivirus.
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. januar 2011 - 21:26 #1
Styresystem?
Hvis Windows XP, så tjek under tilføj/fjern programmer
Avatar billede mogj Nybegynder
24. januar 2011 - 21:44 #2
Det er Windows XP, men jeg er lidt i tvivl om hvad der er klogt at slette.

Der ligger flg.:

95 MB    Adobe Reader 8.1.2
0,55 MB  Asus ACPI Driver
0,07 MB  Asus OS Cleaner
0,58 MB  ASUSUpdate for Eee PC
2,48 MB  Atheros Communications Inc.(R) L2 Fast Ethernet driver
220 MB  Microsoft Office XP Proffessional med FrontPage
1,74 MB  Microsoft SQL Server 2005 Compact Edition
10,2 MB  Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable
0,22 MB  Overførselsværktøj til Windows Live
27,6 MB  Realtek High Definition Audio Driver
31,0 MB  Synaptics Pointing Device Driver
2078 MB  Windwos Internet Explorer 7
7,95 MB  Windows Media Format 11 runtime
7,95 MB  Windwos Media Player 11

Jeg skal ikke bruge word og exel fra office pakken, men bruger udelukkende wordpad. Kan jeg så godt slette Microsoft Office XP Proffessional med FrontPage, eller styrer det også noget andet?
Avatar billede milter Ekspert
24. januar 2011 - 21:45 #3
Og måske, stadig hvis det er XP:

http://www.winxptutor.com/srclear.htm
Avatar billede milter Ekspert
24. januar 2011 - 21:51 #4
Hvor stort er dit C-drev?
Avatar billede mogj Nybegynder
24. januar 2011 - 21:58 #5
Under Egenskaber for system under generelt står der
ASUS
EeePC
Intel(R) Celeron (R) M
Processor 800 MHz
569 MHz, 504 MB RAM
Fysisk adresseudvidelse
Avatar billede 220661 Ekspert
24. januar 2011 - 22:04 #6
#4 Højreklik på c drev og vælg egenskaber. Hvor meget er c drevet på i gb?
Avatar billede mogj Nybegynder
24. januar 2011 - 22:08 #7
C-drev
Anvendt plads 1,69 GB
Ledig plads    164 MB
Kapacitet    1,85 GB
Avatar billede milter Ekspert
24. januar 2011 - 22:12 #8
Har du prøvet #3?

Jeg ville ikke fjerne nogle af de programmer. Og jeg går ud fra, at størrelsen 2078MB for IE7 er en skrivefejl?

Prøv også det her:

http://support.microsoft.com/kb/310312
Avatar billede mogj Nybegynder
24. januar 2011 - 22:33 #9
Ved programmet IE7 står der faktisk      Størrelse  2.078,00MB

Men om der er noget, jeg kan have misforstået, ved jeg ikke.

Jeg ville prøve #3, men jeg kan ikke finde funktionen kør under start menuen.

Jeg bliver desværre nødt til at lukke for i dag, men jeg prøver lige #8 i morgen.

Tak.
25. januar 2011 - 06:41 #10
Mht til af få plads på C:\ ->

Du bør rense temp med denne fil, det tager kun få sek. Hent den lille batfil, dobbeltklik på filen, og der går et split sek. Så er temp renset.
www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat

--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Programmer][Tilbehør][Systemværktøjer][Diskoprydning] C:
Makér alle elementer UNDTAGEN 'komprimer gamle filer'
OK
--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][Strømstyring] - Fanen [Dvale]
[  ] Deaktiver Dvale
OK
--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][System] - Fanen [Systemgendannelse]
[  ] Deaktivér Systemgendannelse
Normal Genstart
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][System] - Fanen [Systemgendannelse]
[ x ] Aktivér Systemgendannelse.
--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][Mappe indstillinger] - Fanen [Vis]
[  ] Skjul beskyttede operativsystemfiler
[ x ] Vis skjulte filer og mapper

Stifinder/Denne Computer
Navigér til
C:\WINDOWS
Find mapper med navnet
$Nt*
typisk med BLÅ farve.
Slet disse mapper med indhold.
(Jeg har ~1.5Gb der lige til at slette...)
--------------------------------------------------------------------------------
Ta' en oprydning med CCleaner som du sansynligvis allerede har. Også/især punktet [Register/Problemer]
http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/ (Specielt punktet [Register]...)
http://www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Avatar billede Nereos Nybegynder
25. januar 2011 - 12:16 #11
I CCleaner er det også en god ide at slette afinstallering til updateringer. Det er en mulighed under Avanceret.
Avatar billede Nereos Nybegynder
25. januar 2011 - 12:17 #12
Flyt evt. din pagefile (sidefil) til D drevet. Det ville også hjælpe en del.
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2011 - 16:49 #13
Der er da noget helt galt her.
Du har 2GB SSD ram, så kan IE7 jo ikke være på 2.078,00MB.
Jeg har IE8 på en XP og den er på under 6MB. Og du kan da heller ikke have et 4GB drev ved siden af, hvis det drejer sig om denne her: http://www.laptops.dk/product_info.php?cPath=102&products_id=3399
Avatar billede mogj Nybegynder
25. januar 2011 - 20:44 #14
#12 - Nereos
Hvordan finder og flytter jeg en pagefile?
Jeg ved desværre ikke hvad det er, men vil gerne prøve at få den flyttet, da jeg har prøvet alt andet incl. ccleaner uden at jeg har fået mere plads på c-drevet.
25. januar 2011 - 21:14 #15
Hvad med #10 ?
Avatar billede mogj Nybegynder
25. januar 2011 - 22:14 #16
Jeg har prøvet at køre alt igennem som beskrevet i #10 uden det frigiver plads. Jeg kunne dog ikke finde nogen mapper med navnet $Nt* på C:\WINDOWS og jeg kunne ikke få lov til at slå systemgendannelsen til, da der ikke er plads nok.
25. januar 2011 - 22:25 #17
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][Mappe indstillinger] - Fanen [Vis]
[  ] Skjul beskyttede operativsystemfiler
[ x ] Vis skjulte filer og mapper

???
Avatar billede mogj Nybegynder
25. januar 2011 - 22:43 #18
Ja, jeg har prøvet at ændre indstillingerne for vis og kigget alle mapper igennem under Windows på c-drevet. Jeg har også prøvet at søge efter disse mapper under søg i stifinder. Her fandt jeg heller ikke noget. Der ligger utrolig meget under Windows - de er alle blå, men indeholder ikke $Nt*.
Avatar billede mogj Nybegynder
02. maj 2011 - 20:34 #19
Hej Karise - jeg vil gerne give dig point - vil du skrive et "svar" som jeg kan acceptere og dermed lukke tråden. På forhånd tak.
02. maj 2011 - 20:41 #20
Ping...