Avatar billede Acidum Nybegynder
23. januar 2011 - 12:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Brænder problemer

Hej Eksperter.

Jeg har en HP Pavillion dv6000 notebook med windows vista.

Jeg har et problem med at få lov til at brænde iso filer ud.
Jeg har i lang tid brugt programmet imgburn til formålet uden problemer, men det begyndte så ofte at slå fejl. Og nu gør den det så stort set hver gang. Og jeg prøvede så igår med et andet program "Free easy burn" hvilket virkede upåklageligt med den første fil jeg brændte ud. Den næste fil fejlede så på 80% og efterfølgende har den bare slået fejl fra starten af ligesom imgburn nu også gør.

DVD skiverne jeg bruger er nogle billige fra maxell, men som sagt har det tidligere fungeret helt upåklageligt og det var med samme medier. Så kan ikke forstå at det skulle være problemet.

Det er nu ved at være noget tid siden at imgburn begyndte at give problemer, og jeg oplever det som værende "lidt tilfældigt" det sker en sjællend gang imellem at det bare virker og jeg kan brænde flere filer ud uden problemer. Men normaltvis giver begge programmer bare fejlmelding på 0%.

Jeg har prøvet at fjerne drevet i enhedshåndtering og lade windows installere det igen. Uden resultat. Jeg har som sagt prøvet 2 forskellige programmer. Jeg har prøvet med flere forskellige filer og 5-6 DVD skiver pr fil. Det fungere bare ikke.

Nogle som har et bud?
Avatar billede Acidum Nybegynder
23. januar 2011 - 12:40 #1
Nu lykkedes det lige at få den igang med imgburn igen.. Men sikkert kun for denne ene gang. Det er noget underligt noget det her. Jeg sidder og prøver at starte den igen og igen og pludselig virker det?. Hvordan kan der være forskel fra forsøg 1,2,3,4,5,6,7,8,9 som fejler og så forsøg nr 10 som fungere?...
Avatar billede 220661 Ekspert
23. januar 2011 - 17:11 #2
Godt spørgsmål??
Hvor meget plads har du tilbage på din systemdisk?
Kører du dine brændinger i højeste hastighed?

Kører man med for stor hastighed påvirkes resultatet, og du sparer ikke meget tid ved den sore hastighed. Er medierne af en lidt tvivlsom kvalitet bliver det ikke bedre.
23. januar 2011 - 17:20 #3
... jeg vælger eksempelvis altid - så vidt muligt - laveste 'brænde' hastighed for stabilt reslutat ...
Avatar billede 220661 Ekspert
23. januar 2011 - 17:30 #4
Ja det gør jeg også altid. Der er ingen grund til at stresse tingene igennem.
Har du forsøgt at bruge andre medier fra andre producenter?
Jeg havde i starten problemer med mit drev også, og der opgraderede jeg firmware versionen på drevet, som hjalp meget på det.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. januar 2011 - 17:32 #5
Ja og så roder jeg ikke med andre programmer samtidigt med den arbejder i brænderprogrammet. Det er kun den tjeneste der får alle resourser.
Avatar billede Acidum Nybegynder
23. januar 2011 - 20:10 #6
Jeg har førhen altid brændt filerne på max hastighed med de samme medier som jeg bruger nu uden problemer. Efter problemet opstod har jeg forsøgt at sætte den ned til x4 men uden resultat.

Jeg har tidligere kørt med medier af betydlig højere kvalitet end dem jeg har nu. Men som sagt har det tidligere virket upåklageligt med disse medier, og samme software. Vi snakker om at jeg måske har brændt 30 filer ud uden problemer og så er problemet opstået sidenehen. Det ville være en utrolig tilfældighed da hyppigheden af mislykkede forsøg nu er cirka 20 gange højere end det modsatte.

Som jeg ser det må det være et software problem af en art. Det skal siges at jeg lige har prøvet at sætte tic i "Ignore error's" i indstillingerne i imgburn. Hvilket resultere i at jeg nu kan brænde filerne ud men med diverse fejl.
Avatar billede Acidum Nybegynder
25. marts 2011 - 12:05 #7
..
Avatar billede 220661 Ekspert
25. marts 2011 - 12:54 #8
Løsning?