Avatar billede Stonie1951 Nybegynder
23. januar 2011 - 09:56 Der er 4 kommentarer

Faste skrivefelter i word dokument

Jeg har for nogle år siden, oprettet en faktura skabelon til en af mine venner med faste felter til indtastning.
Nu kan jeg desværre ikke huske, hvad der skal gøres for at redigere i dokumentet.

Hvordan låser jeg det op og hvordan ændrer jeg det?
Avatar billede Thyge Nybegynder
23. januar 2011 - 11:14 #1
Hvis du bruger Office 2007 skal du ind under fanen Gennemse eller Udvikler og vælge Beskyt dokument. I det "vindue" der åbnes skal du trykke på Stop beskyttelse og taste det password du valgte i sin tid.
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. januar 2011 - 11:18 #2
Er den gemt som Skabelon? altså en dot. fil så skal du når du har ændret den igen gemme som skabelon.
Avatar billede teamchefen Nybegynder
23. januar 2011 - 11:20 #3
Hvis skabelonen ikke er helt unik, så ville jeg oprette en NY i den word version du og/eller din ven arbejder med i dag.

I word 2007 ligger der 3 skabeloner under NY FIL, de kan lidt af hvert, så prøv at se om de ikke også skulle kunne det I skal bruge.
De er nemme at arbejde med og redigere via de hjælpe instruktioner der er i Word.
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. januar 2011 - 11:21 #4
Her en fremgangsmåde.
Din Skabelon.
Når du har fået lavet eller ændret din Skabelon er det stadig en normal doc.fil som kan gemmes i en
Dokumentmappe for at den ikke blive slettet skal den gemmes som dot.fil i skabeloner
det gøres som følger Gem som.
Klik på dit C: drev
Klik på User/Brugere
Klik på dit navn
Klik på AppData
Klik på Roaming
Klik på Microsoft
Klik på Skabeloner
Filnavn det navn din skabelon skal have
Filtype her kører du ned til Dokumentskabelon og trykker på Gem.