Avatar billede kimmerdreng Nybegynder
22. januar 2011 - 20:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fejlkode tydning ved åbning af FTP

Hej..
Roder lidt med en LAN ftp server, som jeg skal have adgang til fra WAN.

Når jeg prøver at logge ind på min lan ftp fra wan skriver den:
www.1nsaneboys.dk/downloads/fejl.jpg
Avatar billede kimmerdreng Nybegynder
22. januar 2011 - 20:12 #1
Avatar billede HBP2 Praktikant
22. januar 2011 - 21:46 #2
Det er ikke fejlkoder, bare beskeder om hvilke kommandoer der er udvekslet mellem ftp klient og server.

"Passive Mode" betyder at klienten fortæller serveren at data (herunder liste med indholdet af en mappe) skal overføres ved at serveren laver en forbindelse til 192.168.0.101 på port 5007 (de to sidste tal i listen med tal er 19,143: 19*256+143 = 5007). Måske netværket ikke tillader forbindelse på den port?
Avatar billede kimmerdreng Nybegynder
23. januar 2011 - 04:28 #3
Så jeg skal altså åbne port 5007?

Jeg har ellers åbnet porte, men det er ikke sikekrt jeg har gjort det korrekt.
JEg har gjort som på billedet herunder .
1nsaneboys.dk/downloads/router_pf.jpg
Avatar billede kimmerdreng Nybegynder
23. januar 2011 - 04:46 #4
Har lige åbnet port 5007, hvis det altså er gjort rigtigt..

www.1nsaneboys.dk/downloads/router_pf1.jpg
Avatar billede HBP2 Praktikant
23. januar 2011 - 08:29 #5
De fleste ftp klienter vælger en ny port hver gang, og som regel mere eller mindre tilfældigt
Avatar billede kimmerdreng Nybegynder
23. januar 2011 - 17:17 #6
Jeg kan nu logge ind på mit ftp via min iphone og bærbar når jeg er forbundet til mit eget netværk(LAN). Men når jeg skal prøve udefra får jeg ikke forbindelse til noget. Normalt ville man vel kunne se i log´en på min router hvis den havde blokeret noget, og det gør den ikke. og den skriver sjovt nok heller ikke noget i log´en på harddisken.
Hvilken ip og hvordan skal jeg skrive det i adresse feltet for at få forbindelse?
ftp://min_wan_ip:port ?
har åbnet port 8080 og den 5007.
Avatar billede HBP2 Praktikant
23. januar 2011 - 23:22 #7
Din URL er rigtig nok, men som sagt, det nytter ikke noget bare at åbne port 5007, ftp klienten vælger sikkert en ny tilfældig port hver gang.

Du kan evt. prøve at bruge en ftp klient som kan køre "passiv mode" - der er det serveren som vælger hvilken port der skal bruges til dataoverførelsen.

Jeg ved ikke om din router logger blokerede forsøg...