Avatar billede kiran Nybegynder
21. januar 2011 - 16:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Flere pixel i billede.

Jeg har en billedfil, som er gemt i Tiff. Dimensionen er 3508 x
1965, og billedet er på 5.70 MB.
Jeg har brug for at billedet kan printes ud i A4 format; men det pixelerer.
Er det muligt at hente flere pixel ind i billedet?
Jeg bruger Photoshop CS2; men har mulighed for at bruge CS5.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
21. januar 2011 - 16:54 #1
Der er jo altid Photoshop egen metode:
Vælg: Image / Image Size / sæt størrelsen på billedet - nederst "Bicubic Smoother (best for enlargement)

Ellers er der jo OnOne Softwares: Genuine Fractale PrintPro som nok er den der giver det bedste resultat.

...men, det er aldrig optimal at skulle sætte flere data ind - som jo ikke er der - det er spørgsmål om hvilke program der er bedst til at gætte!
Avatar billede milter Ekspert
21. januar 2011 - 17:11 #2
A4-formatet er på 210 x 297mm. Dit billede er på 3508 x 1965 pixels. Et billede kan sagtens printes uden at pixelere med en opløsning på ca. 235 PPI, hvilket skulle dække et A4-ark. Med en PPI på 254 kan du printe 1 cm pr 100 pixels.

Noget andet må være gået galt, og forøvrigt kan du ikke få 3508 x 1965 pixels til at passe på et A4-ark uden at skulle beskære det eller strække/sammenklemme det.
Avatar billede milter Ekspert
21. januar 2011 - 17:13 #3
Avatar billede kiran Nybegynder
14. marts 2011 - 00:33 #4
Tak for hjælpen til jer alle. Undskyld der gik så lang tid.
milter, vil du sende et svar?
Avatar billede milter Ekspert
14. marts 2011 - 20:02 #5
Svar kommer her :-)