Avatar billede tubdk1983 Nybegynder
20. januar 2011 - 09:24 Der er 1 løsning

C4 problemer med lagerstyring

Hej eksperter.

Vi er i min virksomhed stadig flittige brugere af gode gamle C4, det fungerer udemærket, sådan da, vi er nemlig på det seneste stødt på problemer i lagerkartoteket.

Det drejer sig kun om varer vi har lagerstyring på. Jeg kan efterhånden finde flere eksempler på at, det ser ud som at vare er reserveret til en ordre, uden at jeg kan finde den åbenstående der måtte være, normalt kan man trykke f4 på varen i lagerkartotekket for at hvilke ordre varen er reserveret/solgt på, her står intet unormalt.

Ydermere så er jeg stødt på plus tal i reservering på en vare???

Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede dpd Nybegynder
23. januar 2011 - 17:55 #1
Den gode gamle C4 !
Antallet af reserverede varer i ordrekartoteket (ordre med ordrestatus 'Reserver varer') skal være lig med reserverede varer i lagerkartoteket(felt 40).

Om uoverensstemmelse.
1) Ordre med ordrestatus 'Reserver varer' skal rettes til ordrestatus 'Ingen ændring' under Ordre/Periodisk/Ret ordrestatus.
2) Feltet reserverede varer i lagerkartoteket kan nulstilles med en valgfri kørsel som er tilrettet det formål.
Under Lager/Tilpasning/Design af lagerkartotek/Formler Alt+F3 /Formler ved valgfri kørsel indsættes formel linie med F5 som skal nullstille reserverede varer:  F40 = 0
Eventuelle andre formel linie i kørslen skal (i denne omgang) sættes ud af funktion ved at tilføje tegnet { forrest i formel linien.
Kør herefter den valgfrie kørsel under Lager/Periodisk/Valgfri kørsel  Ja til kørsel for alle poster.
3) Ordrene som havde ordrestatus "Reserver varer" under punkt 1) rettes nu tilbage.
Herefter skulle der gerne være overensstemmelse med de reserverede varer.

Hvis den valgfrie kørsel bruges til andre formål, bør den nu tilrettes tilbage