Avatar billede ancillus Nybegynder
18. januar 2011 - 22:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Min PC genstarter ofte, og uden nogen åbenlys grund

Hej,

Jeg købte en ASUS G73JH for ca. 5 måneder siden.

Her for et par måneder siden begyndte den så at fryse under spil, og intet udover en genstart virkede.

Det skete engang imellem, men dog ikke så ofte.

Nu er den så begyndt at fryse flere gange om dagen, og de fleste gange viser den et blue screen og genstarter så. Det underlige er, at det ikke længere kun er under spil, men også under almindelig surfen på nettet, det sker.

Jeg tror problemet opstod, efter jeg i sin tid forsøgte at få Fallout 3 til at køre på den (er åbenbart et problem for det spil at køre i Windows 7), og jeg mistænker, at det kan have noget med mine opdateringer til grafik - og/eller lydkort. Men jeg er ikke klar over, hvad jeg skal gøre ved det.

Gode råd?

Og skriv endelig, hvis I skal bruge mere info.

På forhånd tak.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. januar 2011 - 22:57 #1
Bruger du Asus drivere, eller har du opdateret disse?
Hvad siger Asus support?
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. januar 2011 - 23:01 #2
Og vi fortsætter når du tager dig sammen med hensyn til dine åbne spørgsmål: http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/ancillus
Avatar billede ancillus Nybegynder
18. januar 2011 - 23:27 #3
Øhm...jeg er her ikke for at blive belært om, at jeg er et rodehoved. Det ved jeg godt.

Synes heller ikke, man skal dele point ud, hvis ikke man mener, at man har fået et tilfredsstillende svar.

Og hvis det, at jeg har lidt rod i åbne og lukkede indlæg holder dig fra at hjælpe, så fair nok. Så find et andet sted at hjælpe.
Avatar billede milter Ekspert
18. januar 2011 - 23:40 #4
#3.

Når man vælger at deltage i et forum (f.eks. eksperten.dk) accepterer man at følge det forums betingelser.

Hvis du ikke helt har forstået reglerne, er du velkommen til at spørge.

Hvis man ikke gider reagere på kommentarer fra andre, der forsøget at hjælpe, risikerer man, at eksperterne ikke gider hjælpe :-)
Avatar billede ancillus Nybegynder
18. januar 2011 - 23:47 #5
Ja, beklager. Formuleringen "tag dig sammen" skurrer bare lidt i ørerne af unødvendig fordømmelse, og jeg er ikke lige i humør til den slags i dag. En anden gang havde en simpel bemærkning om, at reglerne siger, at man skal huske at lukke gamle spørgsmål, været tilstrækkelig, da jeg ikke vidste det. Som sagt så lukker jeg normalt kun spørgsmål, jeg får svar på, jeg kan bruge til noget.
Avatar billede milter Ekspert
19. januar 2011 - 00:22 #6
#5.

Det drejer sig ikke bare om at lukke spørgsmål.

Hvis jeg ud fra en spørgers profil kan se, at han/hun ikke har gidet reagere på de forslag til hjælp, der er kommet, går jeg hurtigt videre til et andet spørgsmål.

Der er mange, som ikke gider følge op på kommentarer fra andre, som forsøger at hjælpe. Det har jeg og mange andre gennem årene her i dette forum vænnet sig til.

Hvis du fremover ønsker at få hurtig og god hjælp her, vil jeg foreslå dig i det mindste at skrive "tak for hjælpen, men det virkede ikke" i dine åbne spørgsmål og derefter lukke spørgsmålet ved selv at svare og acceptere det.

Hvis et forslag har hjulpet, beder du vedkommende om et svar, som du så accepterer  :-)
Avatar billede ancillus Nybegynder
19. januar 2011 - 02:47 #7
Ja...du har sikkert ret. Men jeg har alt alt for mange ting at holde styr på pt., og ville bare gerne lige have hjælp til at få ordnet min computer.

Lad os erklære denne tråd for færdig, og så forsøger jeg at finde noget hjælp til mit problem et andet sted.

Intet ondt i det, jeg kan bare ikke rigtig overskue at skulle ud i en stor diskussion om det her. Er desværre stresset nok i forvejen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. januar 2011 - 08:50 #8
Der er ingen grund til diskussion.
Blot læs faq + brugerbetingelser så får du ideen.
Avatar billede ancillus Nybegynder
23. januar 2011 - 22:42 #9
Nå, nu forsøger jeg lige at blive et bedre menneske, og lægge den løsning ud, jeg fandt på problemet :)

Steam og mit lydkort gik ikke godt i spænd, og det var åbenbart det, der forårsagede alle de crashes.

Løsning: eftersom det ikke hjalp af opdatere mine drivere, så jeg ingen anden løsning end at slette steam. Siden da har der ikke været problemer.