Avatar billede xavis Nybegynder
18. januar 2011 - 15:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mangler \Windows\System32\Config\System

Hejsa

Min server laggede helt vildt for et par dage siden, så jeg besluttede at genstarte den. Det tog ret lang tid bare at få lov til at gøre det, uden at trykke på reset-knappen. Men jeg fik lukket systemet ned, men da den så skulle starte op igen, fik jeg besked om, at jeg manglede \Windows\System32\Config\System.

Jeg har prøvet alt muligt - tage harddiskene fra og sætte dem til igen med en boot-up ind i mellem. Jeg har været i BIOS for at rode med boot-sekvens, jeg har haft installations-cd'en i maskinen for at se, om der ikke var en automatisk reparationsfunktion. Det var der ikke. Men da jeg havde haft skiven i første gang og jeg så genstartede systemet, kom den ind i Windows. Der var dog en overordentlig stor bunke delayed write failed vedr. alle mulige filer, så jeg genstartede igen - og så startede problemet forfra. Jeg har så ikke haft held til at lave samme trick med at bruge installationscd'en igen.

Hvad kan der være sket, og hvordan løser jeg problemet??

På forhånd tak!
Avatar billede xavis Nybegynder
21. januar 2011 - 17:57 #1
Er der ingen, der kan hjælpe mig?
Avatar billede xavis Nybegynder
21. januar 2011 - 19:25 #2
Jeg beklager - jeg kan se, der allerede er et par stykker, der har skrevet om samme problem. Jeg prøver deres løsninger og vender tilbage, hvis det ikke lykkes.

Undskyld ulejligheden.
Avatar billede xavis Nybegynder
22. januar 2011 - 01:10 #3
Nu er jeg her igen. Og nu ved jeg ikke, hvordan jeg skal komme videre..

Jeg har prøvet at følge http://support.microsoft.com/kb/307545/da - dog er det ikke som tidligere nævnt Windows Server 2000, jeg har, men 2003, selvfølgelig.

Jeg har gennemført fase 1 af guiden. Da jeg genstartede maskinen loadede den også Windows - hurra! Men jeg havde ikke mulighed for at logge ind. 1) Istedet for mit brugernavn stod der pr. default Administrator som brugernavn; 2) Jeg prøvede at logge på alligevel (både med Administrator og mit eget brugernavn), men jeg fik bare denne besked: The system cannot log you on now because the domain domain_name is not available. Som domænenavn angav den mit computernavn. Dette skete, selvom jeg prøvede at starte Windows normalt, køre fejlsikret, fejlsikret med netværk og med dosprompt. Mærkeligt!

For at komme i gang med fase 2 har jeg så prøvet at flytte min disk over i en anden computer for at kopiere de filer, der skulle kopieres, men den eneste mappe, jeg har i Volume System Information er chkdsk indeholdende en enkelt log-fil. Ud over mappen er der to filer.

Hjælp! Er der nogen, der kan hjælpe mig med at komme videre?
På forhånd tak!
Avatar billede xavis Nybegynder
28. marts 2011 - 18:33 #4
..