Avatar billede sprucemoose Nybegynder
18. januar 2011 - 14:10 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Sharepoint til intranet samt CRM

Hej

Jeg er helt grøn på Sharepoint, men ønsker for det første at bruge det til nyt Intranet med dokumenthåndtering m.m. Derudover at finde et allerede udviklet produkt til CRM via sharepoint.

Dette er et ganske kort spørgsmål, da jeg mangler inspiration til at komme igang med Sharepoint (2007 pt) Findes der færdige intranet til rimelige penge osv.

Alle fornuftige indspark ønskes.

Mvh
GO
Avatar billede jakobdo Ekspert
18. januar 2011 - 14:20 #1
Sharepoint er godt, hvis i allerede har Exchange, Outlook, Office-pakken etc...
Der giver det et rigtig godt samspil.
Ang. CRM har jeg ingen erfaring med.
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
18. januar 2011 - 14:27 #2
Hej Jakobdo

Vi har nemlig allerede Exchange 2008, Outlook og officepakke 2007. Det jeg ønsker er egentlig hvordan jeg kommer igang, kan jo nemt komme til at starte helt forkert, når jeg intet kender til det, samt mulighederne. Det kunne være fint at betale lidt for et allerede opbygget intranet til Sharepoint og ligeledes med CRM delen(der findes en del kan jeg se) men kan ikke finde ngoet på intranetdelen.

/Go
Avatar billede jakobdo Ekspert
18. januar 2011 - 14:31 #3
Hvor mange ansatte har "din" virksomhed ?
Skal du køre på en eller flere server ?
Egen sql eller "indbygget" express ?
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
18. januar 2011 - 14:51 #4
Vi er pt 50 brugere og alle skal bruge intranet, der er dog kun 5 der skal bruge CRM. Det skal køre på en server og har ikke pt SQL server, så kunne forestille mig vi ville bruge den indbyggede til det.
Avatar billede jakobdo Ekspert
18. januar 2011 - 14:56 #5
Så er det da bare at få den installeret. :o)
Det vil et CRM alligevel kræve og det bør altid kunne tilføjes som en løsning senere.
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
18. januar 2011 - 15:03 #6
hehe men er jo det jeg skal bruge noget hjælp til.. hvor skal jeg starte og kan jeg få noget der er nogenlunde klar til brug med de mest almindelige ting til et intranet..

Du mener altså jeg skal investere i en SQL-server :-)
Avatar billede jakobdo Ekspert
18. januar 2011 - 15:08 #7
Nej, du skal "bare" finde en sharepoint installation og smide den i drevet.
Så kører den mere eller mindre sig selv. :o)
(er selvfølgelig en overdrivelse, men langt hen ad vejen)
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
18. januar 2011 - 15:11 #8
Ok, nogen gode ideer til hvor jeg finder noget jeg kan bruge?
Avatar billede jakobdo Ekspert
18. januar 2011 - 15:16 #9
Til CRM eller bare Sharepoint ?

bamboosolutions.com laver en masse løsninger.
Ved ikke om i har et CRM eller skal have dette udviklet i samme step som installation af sharepoint ?
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
18. januar 2011 - 15:48 #10
I første omgang bare Intranet.. Derefter finder jeg noget der spiller til CRM.. lurer lige på de der bambusdrenge
Avatar billede jakobdo Ekspert
18. januar 2011 - 15:50 #11
Sharepoint er jo = intranet.
Så hvis du bare får det installeret og udstykket nogle rettigheder, så er i igang. :o)
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
18. januar 2011 - 15:57 #12
Ja, det kan jeg jo også sagtens, men vil gerne gøre det rigtigt fra start, så der er tænkt over de ting der skal spille sammen, vidensdelingen bliver fornuftig, integrationen til outlook, kalender, crm, office osv.. Det overblik har jeg ikke pt da jeg ikke kender produktet. Jeg kan fint bare starte fra en ende af, men det har jeg hverken tid til eller viden til pt. Derfor vil jeg gerne have noget der er lidt længere end bare at klikke tingene af på en liste og så stå der uden at vide hvad jeg skal gøre med det.. :-)
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
18. januar 2011 - 15:58 #13
Der er sikkert et hav af smarte templates osv jeg kan drage nytte af..
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
01. marts 2011 - 08:27 #14
Jakobdo venligst send svar så vi kan lukke den her.

Tak for hjælpen.
Avatar billede jakobdo Ekspert
01. marts 2011 - 08:34 #15
Svar!
Avatar billede jakobdo Ekspert
01. marts 2011 - 11:29 #16
Takker for point.