Avatar billede zeloo Nybegynder
18. januar 2011 - 12:25 Der er 6 kommentarer

Ekstern grafikkort

Hejsa.

Jeg har en IBM Bærbar, og computeren har et skod intel grafikkort.

Er der overhovedet nogen mulighed for jeg kan tilslutte et ekstern grafikkort til min maskine, eller er den eneste løsning, at købe ny comp.?

På forhånd tak for hjælpen!

Mvh
18. januar 2011 - 14:42 #1
NEJ - det vil man/du ikke få noget brugbart - i dit tilfælde - ud af!
Avatar billede thov Forsker
19. januar 2011 - 16:31 #2
Har computeren en express-card tilslutning (ikke PCMCIA/PCcard), kan du tilslutte en PCI-e adapter med et tilkøbt grafikkort.

Det bliver lidt klodset, for der skal også en ekstra strømforsyning til.
Avatar billede thov Forsker
20. januar 2011 - 02:33 #3
ViDock http://www.villageinstruments.com/tiki-index.php?page=ViDock
Priser fra 1000-1800kr, dertil en PC-strømforsyning og grafikkort.

MSI's GUS er en hel del billigere, men håndterer kun grafikkort som ikke kræver ekstra strøm.
http://www.zdnet.com/blog/computers/msi-graphics-upgrade-solution-brings-external-graphics-to-laptops-via-expresscard-slot/2573
Avatar billede zeloo Nybegynder
20. januar 2011 - 10:45 #4
Det lyder godt det med MSI.

Er der en der kan give mig et link så jeg kan se hvor jeg kan købe det i dk. Har søgt på edbpriseer men har ikke findet noget :)
Avatar billede thov Forsker
20. januar 2011 - 12:34 #5
Indtil videre er der kun skriverier om MSI-GUS - det er ikke på gaden endnu, så du må væbne dig med tålmodighed.
Avatar billede zeloo Nybegynder
21. januar 2011 - 13:27 #6
¨Kan du fortælle mig om det ville være noget jeg ville kunne bruge.
Mao, er min computer kompatibel med dette stykke hardware?

Min r61 specs:

http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=migr-67735