Avatar billede klanco Praktikant
18. januar 2011 - 11:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Label layout

Jeg har oprettet et dokument med labels (A4 ark med 8 labels) og skal nu have lavet et layout, der gentages på alle labels (firmalogo + adresse), således at jeg kan flette disse og få ens look med forskellige modtageradresser.

Jeg er gået ind i Master Document for at opsætte layoutet dér, men for det første ser det ud til, at jeg skal gøre det for hver enkelt label på arket (altså 8 gange i alt), og desuden har jeg store udfordringer med at tilpasse elementerne. Jeg kan ikke få placeret logoet, hvor jeg gerne vil (det er som udgangspunkt "låst" til en centrering), og jeg har problemer med at finde hjælp til dette emne, som egentlig er ret elementært.

Jeg arbejder i Microsoft Word 2004 til Mac.
Avatar billede teamchefen Nybegynder
23. januar 2011 - 11:30 #1
Jeg kender ikke til Word 2004 til Mac.

Jeg har tidligere gjort det, at jeg lavede en "Design fil" i power point, som printede mit logo og firmanavn ud på et ark labels.
Power point vidste ikke at det var på labels, det var bare en slide med "designet" placeret 8 steder.
Efter udskrivning af disse ark, oprettede jeg en almindelig adresse fletning i word, som så blev skrevet ud på de labels som var fortrykt med designet.

Det er ikke den mest super sexede løsning, med den virker.
Avatar billede klanco Praktikant
23. januar 2011 - 12:56 #2
Tak, teamchefen ;o)

Desværre er det en opgave, jeg skal sende videre (altså word-skabelonen), så selvom jeg personligt er ligeglad med, hvor sexet løsningen er, så kan jeg ikke rigtig anvende dit forslag til dette specifikke formål...
Faktisk har jeg i mellemtiden "fiflet" en løsning selv, men det er en manuel oprettelse og på ingen måde optimalt. Altså jeg har oprettet et dokument med sidelayout som den relevante label, og så har jeg lagt logo og adresselinie på samtlige labels på arket (8 stk), hvorefter jeg har kopieret det hele og lagt det ud på yderligere 10 sider (i samme dokument). OG efterfølgende har jeg så manuelt skrevet de adresser, der skulle bruges. En anelse tidstungt? Dét tror jeg nok... og slet, slet ikke sexet, men det fik opgaven afsluttet og afleveret.

Jeg lader lige tråden stå åben lidt endnu, i tilfælde af at en anden eksperten-bruger kommer med guldkornene. God søndag...
Avatar billede klanco Praktikant
17. februar 2011 - 08:06 #3
Spørgsmålet lukkes uden afklaring af problemstillingen.