Avatar billede master_f Nybegynder
17. januar 2011 - 15:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Min PC kan ikke få IP via DHCP, men kun på mit arbejde.

Jeg har en Fujitsu Siemens Lifebook E8310 med Windows 7 proff. installeret. Jeg er som sådan rigtig glad for den der er blot et lille irritationsmoment. Indtil for nylig har den virket upåklageligt men nu har den tilsyneladende mistet evnen til at få en IP på LAN kortet. Det virker heller ikke at tildele en fast IP. MEN og her kommer det store koriosum. Det er kun på min arbejdsplads. Derhjemme og på en vilkårlig anden router får jeg straks en IP tildelt uden problemer. Jeg får altid en IP på mit trådløse, også på mit arbejde, og det er samme router der deler adresser ud til både LAN og WLAN. Alt muligt andet sat til det samme kabel som jeg ikke kan modtage adresse på får adresser uden problemer. Derfor mener jeg at have snævret det ned til at det må være min PC der er noget i vejen med. Og i og med at det kun er et problem på mit arbejde synes jeg at kunne udelukke et hardware problem. So what to do? Jeg har geninstalleret, afinstalleret, driver opdateret i et væk uden restultat og prøvet diverse guides på nettet til at reppe winsock fejl og andre mere eller mindre skumle tiltag. Har i nogen gode forslag til hvad jeg skal prøve?
Avatar billede skau Nybegynder
17. januar 2011 - 17:15 #1
Hmmm lyder nu mere sandsynligt at det er "væg stikket" på dit arbejde - kan andre få en ip i det stik.

Umiddelbart lyder det som om den port du sidder i ikke er i det rigtige vlan eller at der ikke er opsat iphelper på vlan'et.
Avatar billede master_f Nybegynder
17. januar 2011 - 17:53 #2
Ja som skrevet "Alt muligt andet sat til det samme kabel som jeg ikke kan modtage adresse på får adresser uden problemer." og jeg har også prøvet alternativ kabling og en anden port i switchen.

Så jeg tror ikke det er noget i netværket, det var ellers også mine første 17 indskydelser.
Avatar billede a62681 Nybegynder
17. januar 2011 - 18:22 #3
Har du spurgt administratoren på dit arbejde? Har din pc lov til at få en ip på lan på dit arbejde?
Avatar billede master_f Nybegynder
18. januar 2011 - 08:14 #4
Øhm ja administratoren det er mig og der er ikke lavet nogen sortering af den slags. Og det virkede også det første lange stykke tid.