Avatar billede Draka Nybegynder
16. januar 2011 - 13:54 Der er 4 kommentarer

åbne en harddisk

Jeg har en computer hvor bundkortet er stået af og har så flytte harddisken over i en ny computer.
Men den vil ikke starte windows op (windows xp) Jeg har kunne læse mig frem til at jeg skal formater og installer windows for nye efter som harddisk og bundkorte arbejde sammen.
Nu er der jo data på den harddisk som jeg skal rede. så jeg har funde  et ny harddisk som jeg bruger som master også indtillet den gamle som slave. Men når jeg gå ind i denne computer og trykker på slave forlanger den at jeg formater den. Hjælp jeg skal have de data ud fra den gamle harddisk så jeg kan simplehen ikke formater den.
Hvad skal jeg gør for at kunne åbne den og rede mine data ??
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2011 - 14:06 #1
Måske har disken mistet partitionstabellen?
Prøv at lade dette program undersøge det. Foroven er der en Wizard. Brug den og lad programmet søge automatisk.
http://download.cnet.com/Easeus-Partition-Master-Home-Edition/3000-2248_4-10863346.html
Avatar billede 220661 Ekspert
16. januar 2011 - 18:43 #2
Er disken du vil gemme data fra aktiveret i diskhåndteringen?
Avatar billede mchlbk Praktikant
21. januar 2011 - 08:10 #3
Hvis du booter computeren fta en Ubuntu live cd kan du redde dine data.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. januar 2011 - 10:49 #4
#3 God ide.