Avatar billede boxe Nybegynder
15. januar 2011 - 15:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

i7 970 temperatur

Hej.

Jeg har lige ændret lidt på mit system og er lidt nervøs for temperaturen på min CPU. Når den står idle, er den på 36-40C. Når jeg lige har spillet spil (L4D2, Starcraft 2, osv) er den på omkring 50C.. Det synes jeg virker ok. Men har så lige prøvet at køre prime95 og der kommer 2 af kerner på CPU'en helt op på 80C. Nu er prime jo også ekstrem hård ved CPUen, og tror ikke at jeg foreløbig kommer til at køre et program som stresser CPUen så meget som det test-program..

Behøver jeg at være nervøs ??

Systemet ser sådan ud:

OS:        Windows 7 64-bit
CPU:        Intel Core I7-970 Hexa Core 3.2Ghz (6 cores)
Køler:          Scythe Shuriken Rev.B SCSK-1100
RAM:        Kingston HyperX 12GB DDR3 (6 x 2GB PC3-12800 DDR3-1600MHz)
HDD:        Crucial C300 256GB Solid State Drive (6GB/sec)
Grafikkort:    Gigabyte Geforce GTX580 1536MB RAM
Mainbord:    Asus Rampage III GENE
Power Supply:    NZXT HALE 90 Series 1000W 80+ Gold
Kabinet:    Antec Skeleton
Avatar billede 220661 Ekspert
15. januar 2011 - 16:55 #1
Mener jeg har læst her på eksperten at cpu kan begynde at tage skade ved ca 85 grader. Så under normale forudsætninger behøver du ikke at blive nervøs. Du skal dog være opmærksom på at støv og snavs ændrer din temp i den forkerte retning, og at du med jævne mellemrum skal rengøre tårnet. http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/rens_taern.htm
Avatar billede boxe Nybegynder
15. januar 2011 - 17:02 #2
No need ;-)  Det er et Skeleton kabinet.. Støvet bliver blæst væk hver gang man tænder den... Så den er skam altid pæn og ren..

Har lige prøvet at køre 3DMark 11 5 gange efter hinanden.. Og max temp på cpu blev 60C.. Så der er vel ingen grund til bekymringer....
Avatar billede 220661 Ekspert
15. januar 2011 - 17:40 #3
Wauw. Har lige set et billede af dit kabinet. Så jeg kan helt forstå din kommentar.
Jeg tror ikke du behøver at bekymre dig.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. januar 2011 - 18:03 #4
Hvor lavt et lydneveau har dette kabinet fra blæseren i toppen?
Avatar billede boxe Nybegynder
15. januar 2011 - 18:38 #5
Overraskende lavt lydniveau... Der er 3 indstillinger man kan vælge mellem, hvor man faktisk ikke kan høre forskel på lav og middel... Men ved max, er det lige før kabinettet letter fra skrivebordet ;-) Men det er der ingen grund til når jeg ikke OC'er PCen.. Det hele holdes fint køligt ved normal gaming..
Avatar billede 220661 Ekspert
16. januar 2011 - 08:35 #6
Det er jo nok fordi blæseren i toppen har så stor en diameter at den ikke behøver at snurre særlig hurtigt før den giver en effektiv køling. Kabinettet ser godt nok sejt ud, og kunne ligne noget "Star Wars" udstyr. Held og lykke med det.