Avatar billede danholt Nybegynder
14. januar 2011 - 17:25 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

hvad skal adresselinjen hedde for at gå videre til min videoovervågning ?

Ja overskriften lyder nok underlig men mit problem er at jeg har video overvågning i huset og har lige fået fast ip.

når jeg sidder her hjemme kan jeg logge på video overvågningsboksen ved at skrive 192.168.1.10 hvor min faste router hedder 192.168.1.1 men mit problem er at når jeg skriver min faste ip (eksempel) 80.19.12.24 i adressefeltet hjemme hos mine forældre så kommer login boksen bare til routeren og ikke til videoovervågningen hvordan kan jeg med min faste ip gå direkte videre til boksen og se hvad der sker der hjemme `?

håber virkelig i kan hjælpe
Avatar billede kelderkold Nybegynder
14. januar 2011 - 17:45 #1
åh ja det er ikke så enkelt enda, har lige været igennem det samme.

Men du skal først give adgang igennem routeren for dit webkamera.

hvordan du gør er afhængig af routermodellen, men ind i setup af den og læs videre. herinde giver du kameraet ip direkte adgang så skulle det køre.

jeg kan se mit nu via internetter http://club.racefun.dk/all.htm
og ogå direkte på min Iphone nu.
Avatar billede s-vestergaard Nybegynder
14. januar 2011 - 19:56 #2
Du skal logge på din router som admin via lokal netværket og finde et sted der hedder Portforwarding eller NAT.
Her skal du tilføje din overvågning med LAN IP og port.
F.eks 192.168.1.10 og port 5000, samt TCP/UDP.
Du kan også bruge port 80, men så skal du være sikker på at passwordet er sikker nok.
Hvis det er port 5000 du bruger, så skriver du følgende:
for at logge på udefra.

Så skulle du gerne få adgang til din overvågning. Nogle systemer bruger flere porte, hvis du også skal bruge Playback.

Find din router og vejledning her:
http://portforward.com/
Avatar billede danholt Nybegynder
15. januar 2011 - 10:18 #3
Super jeg vil prøve at rode lidt med det i dag :-) tak for hjælpen :-)
Avatar billede s-vestergaard Nybegynder
16. januar 2011 - 08:25 #4
Har du fået det til at virke?
Avatar billede kelderkold Nybegynder
22. januar 2011 - 11:15 #5
har du opgivet?