Avatar billede JohanK Nybegynder
14. januar 2011 - 14:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Dynamisk excel-graf

Hej,

Jeg har et Excel-ark med en lang række data. De er struktureret således, at der i hver kolonne er indsat en måneds data, og hver måned bliver der således indført nyeste måneds data længst mod højre i arket.

Det jeg har brug for, er en kurve-graf, som 1) selv opfatter at der er indsat nye data som skal medtages i grafen og 2) at der kun bliver vist de seneste 12 måneders udvikling.

Håber nogen har et godt svar på mit problem.

Mvh.
Johan
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2011 - 16:16 #1
Hvis du kan/vil sende filen (hans.knudsensnabelamail.tele.dk), skal jeg prøve at hjælpe. Det vil blive lidt langtrukkent at skulle forklare her.
Avatar billede JohanK Nybegynder
14. januar 2011 - 19:19 #2
Jeg har sendt dig en mail, tak Hans :)

En sidekommentar: Jeg har læst, at man kan løse dette problem ved at bruge funktionerne 'forskydning' og 'tælv', men har ikke kunnet få det til at virke.
Avatar billede sism Nybegynder
16. januar 2011 - 16:17 #3
Jeg har udviklet en dynamisk graf der medtager de seneste 4 kvartaler.
Jeg er sikker på at dette også kan udvikles til at virke på seneste 12 måneder.

Hvis der er brug for hjælp, er du velkommen til at sende det til mig.
Det virker vha vba og en makroknap som der klikkes på når der skal skiftes kvartal.
sism@tdc.dk
Avatar billede JohanK Nybegynder
19. januar 2011 - 12:42 #4
dkhanknu får pointene for en perfekt besvarelse - oven i købet inklusiv grundig beskrivelse af komplicerede formler.

Tak for hjælpen!
Avatar billede JohanK Nybegynder
19. januar 2011 - 12:43 #5
...
Avatar billede JohanK Nybegynder
21. januar 2011 - 13:59 #6
Hans, smid en løsning, hvis du vil have pointene :)

Kan ikke tildele dem som det ser ud nu...

Johan
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2011 - 14:10 #7
OK
Hans