Avatar billede tao Nybegynder
05. januar 2000 - 16:24 Der er 4 kommentarer

adgang til Internet Service Manager fra NT Workstation

Jeg ønsker at kunne administrere Internet Service Managerne på mine web servere (WINNT 4.0 / IIS4) fra en lokal NT4 workstation.

Jeg har installeret MMC, men mangler at installere et snap-in til ISM - how to do that?

Jeg har forsøgt mig med Option Pack, men den kan kun installeres under NT Server.

På forhånd tak,

Thomas Hess
twh@neoideo.com
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
05. januar 2000 - 18:23 #1
>>Option Pack kan da fint installeres under NT work..
Avatar billede prdk Nybegynder
05. januar 2000 - 19:54 #2
Hvad med at gøre det via en browser? På dine NT serveres Internet Service Manager skal du så blot tillade IP adressen på din wks adgang til IISADMIN
Avatar billede nuna Nybegynder
12. januar 2000 - 03:09 #3
hvis din Internet server kører, på din server, så kan du da starte din browser og skrive \\servernavn så mener jeg at din IISadmin starter automatisk.

Du skal huske at lave en host fil på din workstation:

192.168.0.1      servernavn

hilsen

nuna
Avatar billede nutten Nybegynder
01. august 2000 - 15:45 #4
Man kan sagtens konfigurerer sin IIS fra en workstation via Web-browseren. Adressen skulle være noget med:

http://Servernavn:7004

Man skal huske at have granted access på den specifikke IP!