Avatar billede robberbobber Nybegynder
13. januar 2011 - 20:21 Der er 7 kommentarer

Rip dvd til NAS

Jeg har et spørgsmål til de kloge rippere :)
Jeg har fået den ide at jeg skulle smide alle mine dvder ned på min nas, og så afspille dem via min ps3 eller tv efter hvad jeg nu har lyst til. så vidt jeg har fundet ud af, (ret mig hvis jeg tager fejl) så kan en ps3 afspille MPEG2 og/eller 4, er ikke lige helt sikker.
jeg har nu prøvet nogle forskellige programmer på prøve, og gratis programmer. jeg vil bare have selve filmen ned i normal dvd/blueray kvalitet med undertekster.
hvad kan i anbefale af gratis programmer, eller købe programmer.
hvis jeg skal betale flere hundrede kroner for et program vil jeg også være sikker på at det er et der virkelig virker.
hvad kan i foreslå mig at kigge på, og hvad har i selv af erfaringer?
Avatar billede skov_p Praktikant
13. januar 2011 - 20:28 #1
Lytter lige med.

På vcdhelp.com er der mange guides til den slags.
F.eks. http://www.videohelp.com/dvdbackup

Jeg anvender handbrake til at lave MP4 (MPEG-4) filer af mine DVD

Jeg har dog problemer med at streame til mit TV der "er"/"skulle være" DNLA kompatibelt.
Avatar billede robberbobber Nybegynder
13. januar 2011 - 22:09 #2
bruger du andet end handbrake?
syntes nemlig ikke at jeg kan få det til at funke med lyde i filmen, og undertekster.
der er som om at der er 0,5 sek delay på lyde, f.eks når en sten rammer en metal skål, så ser man det før man høre lyden, lidt neder.
og underteksterne vil ikke rigtig kommer frem
Avatar billede skov_p Praktikant
13. januar 2011 - 22:25 #3
Jeg har kun prøvet med 2 film.
Den ene gik fint med både undertekster og lyd.
Den anden mangler lyd, men jeg tror det er mig der er newbee på området.

Jeg formoder du streamer det fra NAS til din PS3
Mangler du oså lyd når du ser den på PC?
Avatar billede robberbobber Nybegynder
14. januar 2011 - 10:22 #4
jeg syntes ikke billedet er specielt godt ned handbrake, og så som jeg siger, er der 0,5 sek delay på lyd og hvad der sker i filmen, og undertekster kan jeg ikke få på. dont know why.
jeg har altid haft lyd på når den afspilles på pc.
hvad slår du til under subtitles når du skal have undertekster på?

råd til et godt program søges stadig. betaler gerne for et der virker
Avatar billede skov_p Praktikant
14. januar 2011 - 10:31 #5
Har lige checket en at de file jeg har konverteret og der er ingen problemer med lyd eller undertekster.

Mangler din PC power til konvertering?
Avatar billede robberbobber Nybegynder
14. januar 2011 - 10:42 #6
arhhh..... det tvivler jeg stærkt på at den gør :)

men hvad trykker du, smid i, what ever, for at få under tekster på?
Avatar billede skov_p Praktikant
14. januar 2011 - 19:45 #7
Vedr. undertekster valgte jeg det danske track og markerede "Burned in" og "Default"

Problemet med lyden har jeg ikke noget bud på.