Avatar billede Lela-pc-mongul Nybegynder
13. januar 2011 - 15:55 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Administratorrettigheder... (ønskes i min pc )

Jeg har en HP ompaq nx 7400 (gammel bærbar) fra et firma jeg har været ansat i, for et par uger siden ville der opdateres java og jeg klikkede som sædvanligt bare ok.

Men derefter kan jeg ikke komme på netbank.
De siger i banken at jeg skal afinstallerer gammel java, men jeg har ikke adm rettighederne til denne....

Jeg er ved at købe ny pc men det kunne allgevel være rart hvis denne kunne bruges til det også.

Kan man på nogen måde "hacke" den så jeg får administrationsrettighederne til den?

Eller er det bare øv?
Avatar billede Lela-pc-mongul Nybegynder
13. januar 2011 - 15:57 #1
ompaq = skulle selvfølgelig være Compaq
13. januar 2011 - 16:01 #2
Velkommen til E. ...

Under hvilket system ->
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

PS: Dette IT spørgsmål er lagt i en NON-IT kategori ???
Avatar billede Lela-pc-mongul Nybegynder
13. januar 2011 - 16:09 #3
Hej Karise larry

Ok non it..., jeg var i tvivl og tænkte at "diverse" var stedet :)
Hvor ville du / skulle jeg have placeret det?

Den kører xp
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2011 - 16:47 #4
Styresystemer ville jeg have lagt den i.
Har du forsøgt at afinstallere fra fejlsikret tilstand?
Er der to brugerkonti på maskinen, hvor du ikke kan logge på som admin?
Avatar billede Lela-pc-mongul Nybegynder
13. januar 2011 - 18:10 #5
Ehm..... Har du forsøgt at afinstallere fra fejlsikret tilstand??

Nej, det kan jeg sige at det har jeg bestemt ikke
Jeg ved faktisk ikke liiige hvordan jeg gør det.

Der er tre konto på maskinen, to af dem er mine, og jeg ved ikke om jeg kan logge på som administrator da jeg ikke har administrators password.

Måske skal der ehm lidt flere kvalifikationer til dette end jeg lige har erhvervet mig endnu...
Avatar billede 220661 Ekspert
14. januar 2011 - 08:41 #6
Prøv at trykke ctrl+alt+delete 2 gange ved logon skærmen.
Herefter skulle du kunne logge på admin konto.
Avatar billede Lela-pc-mongul Nybegynder
14. januar 2011 - 15:32 #7
Til 220661

Jeg kan sagtens få boksen frem hvor jeg så kan indtaste brugernavn og kodeord, men problemet er jo netop at jeg ikke har administrators adgangsdata.......

Ja ja grin bare... fejl 40 og alt det, men haj er jeg sgu ikk :/

Kan man på nogen måde komme ind UDEN adgangskode og adgangs navn fra administrator til administrators konto ?

WinInst er der en konto der hedder og jeg går ud fra at det er administrator der har kaldt den det.
Avatar billede Lela-pc-mongul Nybegynder
14. januar 2011 - 15:33 #8
Jeg skal for pokker bare have afinstalleret det pokkers Java som ikke selv slettede den gamle version,

og DERFOR kan jeg ikke komme ind på bla netbank
Avatar billede 220661 Ekspert
14. januar 2011 - 16:33 #9
1.Jeg griner ikke her.
Kender ikke selv noget til det trick jeg skriver om. Men har du prøvet ctrl alt delete 2 gange, der hvor du logger på med brugernavne?
Har læst et sted man kan logge på adminkonto når man gør dette.
Og er du logget på med admin konto kan du afinstallere omtalte java opdateringer.

2. Vedr fejlsikret tilstand:
Tast F8 gentagne gange med det samme du tænder for pc. Der kommer et bip, og en sort skærm med forskellige muligheder kommer frem. Vælg fejlsikret tilstand uden tilføjelser.
Pc starter op uden driverere og er i diagnosetilstand. Du kan komme i start-kontrolpanel-tilføj og fjern programmer.
Prøv at afinstallere i den tilstand hvis løsning 1. ikke virker, og meld tilbage.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. januar 2011 - 16:34 #10
ctrl+alt+delete skal gøres 2 gange lige efter hinanden uden ophold ved logon billede
Avatar billede Lela-pc-mongul Nybegynder
14. januar 2011 - 17:21 #11
Jeg prøver - tak :)
Avatar billede Lela-pc-mongul Nybegynder
15. januar 2011 - 20:16 #12
"Kender ikke selv noget til det trick jeg skriver om. Men har du prøvet ctrl alt delete 2 gange, der hvor du logger på med brugernavne?
Har læst et sted man kan logge på adminkonto når man gør dette.
Og er du logget på med admin konto kan du afinstallere omtalte java opdateringer."

Jeg har forsøgt dette, og der kommer en boks frem der vil have administrators brugernavn og password.

"2. Vedr fejlsikret tilstand:
Tast F8 gentagne gange med det samme du tænder for pc. Der kommer et bip, og en sort skærm med forskellige muligheder kommer frem. Vælg fejlsikret tilstand uden tilføjelser.
Pc starter op uden driverere og er i diagnosetilstand. Du kan komme i start-kontrolpanel-tilføj og fjern programmer.
Prøv at afinstallere i den tilstand hvis løsning 1. ikke virker, og meld tilbage"

Her vil den ikke slette fordi:
"der ikke kan opnås adgang til windows installer eller den er installeret forkert"

Desværre .. øv
Avatar billede Lela-pc-mongul Nybegynder
28. januar 2011 - 11:59 #13
Svar for at lukke tråd - løsning ikke mulig - ny pc købt