Avatar billede splitbus Nybegynder
12. januar 2011 - 19:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Installere ekstra SnowLepard på samme maskine

Min MAC Book trænger til oprydning, men jeg kan ikke overskue hvilke programmer jeg skal ha med over så jeg tænkte at ha 2 paralelle styresystemer  af samme slags (Snow Lepard 10.6.6) og på den måde stille og roligt finde ud af hvilke programmer jeg mangler på det nye system.

I Diskværktøj kan jeg ikke umiddelbart få lov til at partionere min HD i 2 (Er lysegrå) på nuværende tidspunkt

Kan jeg vælge at partionere når jeg forsøger at installere et nyt system ?
eller
1. skal jeg backup'e mit nuværende system
2. Installere et nyt system hvor jeg inden deler op i 2
3 restore gammelt system
4 installere 2. system på frisk partition

Normalt kan man da partionere uden at miste data på en Mac ikk ?

Er nok lidt forvirrende men fyr løs så fylder jeg hullerne :)
Avatar billede swiatecki Novice
12. januar 2011 - 21:58 #1
Kan du inde i disk værktøjet -> under disk -> partitioner -> trykke på plusset nederst?
Avatar billede splitbus Nybegynder
13. januar 2011 - 09:47 #2
Ja det kan jeg, også får jeg muligheden for at oprette en ekstra partition.

Der slettes intet på eksisterende harddisk, ved denne lille procedure, vel ?

Så det er bare at oprette en ekstra partition og så smide CD i, starte op og vælge den nye partition til den nye installation ?
Avatar billede swiatecki Novice
19. januar 2011 - 13:55 #3
Det _mener_ jeg ikke nej

Og ja det er det.
Avatar billede splitbus Nybegynder
19. januar 2011 - 14:56 #4
Det er gjort og det er sgu dejligt at man kan gøre det så nemt.

Syntes faktisk det er en god måde at rydde op på. Man finder hurtigt ud af hvad man savner :)

swiatecki ligger du et svar ?
Avatar billede swiatecki Novice
19. januar 2011 - 15:22 #5
Ja hvis man har diskpladsen til det(og tiden) er det en fin metode  :)

Glad for at høre det lykkedes.