Avatar billede Henry Poulsen Mester
12. januar 2011 - 11:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Jeg modtager 2 mails når e-boks sender 1

I et års tid har jeg haft google-mail adresse. Ved hjælp af POP download henter min Office Outlook mails fra g-mail kontoen når jeg åbner Outlook.  Alle mails kommer til g-mail indbakken, og i de intervaller Outlook er indstillet til, henter den en kopi af nye mails i g-mail indbakken. Det virker fint.
---- Men der er noget pudsigt med mails fra e-boks.-----
Fra e-boks får jeg besked om, at der er ny post i min e-boks. Denne besked-mail får jeg 2 gange i Outlook indbakken. men den er kun 1 gang i g-mail indbakken. Det kan jeg ikke forstå.
Mails fra alle afsendere ligger 1 gang i g-mail indbakken.
Men i Outlook indbakken er mails fra e-books dubleret, Det er kun mails fra e-boks der dubleres.
Det samme forhold gør sig gældende for min kones g-mail konto. Hendes mails hentes til vor fælles Outlook, men også hendes mails fra e-boks er dublerede i Outlook.
Er der en af jer, der har en god idé ??????????????????
Mvh Henry
Avatar billede jimmydk Nybegynder
12. januar 2011 - 12:11 #1
Man oplyser 2 mailadresse hos E-boks, og de sender hver gang en mail til begge kontoer for at sikre de når frem.
Avatar billede Henry Poulsen Mester
12. januar 2011 - 13:06 #2
Desværre...
Hvis det var tilfældet, ville der være dobbelt mail i g-mail indbakken, og det er der ikke. Vi har ikke udfyldt sekundær mail adresse til e-boks.
Avatar billede larsini Seniormester
12. januar 2011 - 16:09 #3
hvor mange minutter er der mellem opdatering (send/modtag) i outlook ???
Avatar billede Henry Poulsen Mester
12. januar 2011 - 16:28 #4
Outlook sender/modtager 'alle konti' hver 10. minut
Avatar billede larsini Seniormester
12. januar 2011 - 16:33 #5
det burde være ok - hvis intervallet er kort f eks 5 min eller kortere kan outlook komme ud af sync - gad vide hvad din fejl så skyldes!
Avatar billede Henry Poulsen Mester
30. januar 2011 - 23:40 #6
Jeg har ikke fundet nogen løsning på problemet, men det er jo ikke større end at jeg kan leve med det.
Derfor lukkes spørgsmålet
Hilsen Henry