Avatar billede thkrath Nybegynder
28. juli 2001 - 13:32 Der er 7 kommentarer og
4 løsninger

PC100 og PC133 ram

Kan jeg blande PC100 sd-ram med PC133 sd-ram?

Er det vigtigt, at man kun har et firmas ram i sin computer?

Og er det lige meget om der sidder 1, 2 eller 3 klodser i ens pc, når man har med sd-ram at gøre?

Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
28. juli 2001 - 13:33 #1
Det burde du godt kunne, så vil dine PC133 bare køre med 100 ;)

::sunlock.dk::
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
28. juli 2001 - 13:35 #2
du skal bare huske at den hurtigste ramblok skal i sokkel 0/1 altså sidde forrest
Avatar billede pennywise Nybegynder
28. juli 2001 - 13:36 #3
du kan godt blande PC100 PC133 ram men du ska ind i bios og sætte rambusen til 100mhz

det burde ikke gøre noget at det er firma ram.. jeg har ikke oplevet noget problem med at sætte nogle andre ram i..

og det er lige meget hvor amnge klodser der er    i PCen
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. juli 2001 - 13:37 #4
Svaret er givet!
Avatar billede thkrath Nybegynder
28. juli 2001 - 14:53 #5
Mit bundkort kører PC100 ram nu. Der skulle altså ikke være problemer med at sætte PC133 eller bedre (dyrere) ram i.
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
28. juli 2001 - 14:54 #6
Overhovedet ikke... dine RAM vil bare køre med 100 (de nye).
Hvis du skulle få problemer, så venter vi på dig lige her på eksperten.dk ;)

::sunlock.dk::
Avatar billede zhark Nybegynder
28. juli 2001 - 15:09 #7
Jeg er ikke - ubetinget - enig!
1) Man BURDE kunne, men det holder bare ikke altid
  er det et lidt ældre bundkort kan der nemt
  blive problemer

133Mhz vil bare sige de er godkendt til 133Mhz og altså naturligvis også 100Mhz.
Så er det evt. problem bare, at nogle PC/Bundkort er mere \"kræsne\" end andre. Jeg kender mange tilfælde hvor det går fint, men desværre også en hel del hvor det ikke går. Det er både min egen og venners erfaring.
Så det spm kan ikke besvares fyldestgørende ja/nej.
Lad være med at tro ram/PC ikke er OK, hvis der SKULLE blive problemer. Min K6-2 ville ikke (FIC bundkort mpv3), men mit ASUS A7V133 har accepteret div. blandinger jeg har budt det.
Avatar billede zhark Nybegynder
28. juli 2001 - 15:16 #8
http://www.eksperten.dk/spm/90938 Her har samme spm været oppe... og mange gange tidligere! De der ikke har oplevet problemer skriver bare \"selvfølgelig\"
Avatar billede thkrath Nybegynder
28. juli 2001 - 16:24 #9
Jeg har en 450 MHz AMD K6-2 på et iWill XA100 Plus.
Jeg synes ikke, der står noget på http://www.iwill.net/ eller http://www.iwillusa.com
Min sparsomme manualbrochure siger heller ikke noget.
Avatar billede zhark Nybegynder
28. juli 2001 - 19:18 #10
Nu er den ikke til mere end 100Mhz og derfor vil det ikke være omtalt.
Når jeg er lidt skeptisk er det fordi jeg selv klagede over mine ram - fik dem byttet og... da jeg fortsat brokkede mig fik den besked at \"han\" kunne ikke gøre for mit skide bundkort ikke kunne køre med noget godt kvalitets ram - jeg måtte senere give ham ret!
Du har altid 8 dages retur ret prøv dem dog
Avatar billede troels_madsen Nybegynder
18. september 2001 - 14:10 #11
Er der nogen af jer der har erfaringer med at \"blande\" RAM i et ASUS CUBX kort?