Avatar billede atan0005 Nybegynder
11. januar 2011 - 08:36 Der er 1 kommentar

Print Processor

Hej

Jeg oplever at når jeg prøver og installere en ældre model hp laserjet 1022, får jeg beskeden "Printer kunne ikke tilføjes. Printprocessoren er ikke installeret"

Jeg har prøvet og stoppe og starte printspooleren uden det hjalp.

Nogen af jer der har en løsning på printprocessor??
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. januar 2011 - 08:51 #1
Printprocesseren er en lille, overset process... - jeg aner ikke engang hvad den gør, men antager det har noget med det dataflow der sendes til printeren at gøre.

Men den findes, og skiftes, i egenskaber for den enkelte printer. Højreklik på en printer, vælg fanebladet "Avanceret", og find her knappen "Udskriftsprocessor".

Den vil for langt de fleste printere stå til typen Winprint med datatype RAW.

Enkelte printere, specielt printere der ikke har en fuldt udviklet standarddriver, kræver dog en speciel printprocessor.. - HP har et væld af forskellige, eks. benævnt hpzpp5k2 eller hpzpp4wm. Det er nok denne der mangler.

Den skal installeres sammen med printerens driver, og noget kunne tyde på det fejler. Hvilken driver bruger du? - som jeg husker 1022 (eller også var det 1020) var der en driverserie der fungerede ad h...... til. Men HP har siden fået det fikset, så hvis du henter den nyeste hos HP og prøver at installere, burde den virke. http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?softwareitem=bi-58552-1&lc=da&dlc=da&cc=dk&os=228&product=439322&sw_lang=&key=null&site=null