Avatar billede madswen Nybegynder
28. juli 2001 - 12:25 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

16bits farver i Win2000 Server i Terminal Server Mode.

Hej Nørder,
Er det fuldstændig umuligt at opnå flere end 256 farver i ovenstående OS ?
Hvis \'ja\', er det så ikke tåbeligt...det burda da kunne køre godt nok på en 10Mbit forbindelse ??
Takker ;-)
Madswen
ICQ: 19707513
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2001 - 12:43 #1
Ja det er et spørgsmål om at du har den rigtige driver til dit skærmkort
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. juli 2001 - 13:14 #2
Hvilken skærm bruger du?
Avatar billede madswen Nybegynder
28. juli 2001 - 13:21 #3
jeg bruger Philips 17b, men det er IKKE mit skærmkort eller skærm som er problemet, det er opsætningen af Terminal serveren....
når jeg ikke er på terminalen bruger jeg 1024x768 og 32 bits farver...
Avatar billede madswen Nybegynder
28. juli 2001 - 13:22 #4
Alle brugerer på serveren kører med 256 farver..ikke kun mig.
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. juli 2001 - 13:31 #5
Det lyder unægteligt underligt, brugerne kan da ikke være afhængig hvilken farvedybde serveren kører med, det bestemmes lokalt medmindre ar serveren ikke tillader at brugeren selv ændrer sin skærmindstilling.
Avatar billede madswen Nybegynder
28. juli 2001 - 13:35 #6
Well, min skærm kører stadig 32bit, men kun 256 farver bliver overført fra terminal serverens skærm til min. Jeg tror det er fordi det tager stor båndvidde at overfører et skærmbillede med så mange farver, men det er min fornemmelse at 10Mbit forbindelse burde kunne klare det, hvis bare det var muligt...
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. juli 2001 - 13:40 #7
Har du prøvet med en større båndbredde, altså 100Mb.

Er i mange brugere?

Det lyder ikke logisk at farvedybden til brugerne skal bestemmes af serveren, så ville de oplever mærkelige ting når alle brugere er på og når de er væk.
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2001 - 13:43 #8
Har aldrig set andet end 256 farver i forbindlese med terminalweb.
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. juli 2001 - 13:49 #9
Åh, jeg overså at det var en terminal server, sorry.
Avatar billede goulduck Nybegynder
28. juli 2001 - 20:19 #10
Der kan ikke køre mere end 256 farver over en terminal session. Man kan vist komme op i 16 bit, hvis man køre Citrix! Med Citrix kan du også få lyd med.

Windows XP kan man bruge endnu flere farver (kan ikke huske om det er 16 eller 24 bit).
Avatar billede goulduck Nybegynder
28. juli 2001 - 20:26 #11
Avatar billede goulduck Nybegynder
28. juli 2001 - 20:30 #12
Avatar billede madswen Nybegynder
28. juli 2001 - 20:46 #13
Ok goulduck.....
Imponerende svar..det mest saglige og velbegrundede jeg hidtil har modtaget i dette forum...Takker og giver med glæde point.....
Avatar billede goulduck Nybegynder
28. juli 2001 - 21:03 #14
Hehe, det var da så lidt ... ;-)
Avatar billede djeclemen Nybegynder
30. juli 2001 - 17:26 #15
Det kan faktis godt lade sig gøre med 16bit i terminal server uden citrix ex.

Der er et firma der har lavet en gratis opdatering så du kan køre med 16bit

men jeg kan ski ikke lige huske hvad det heder men jeg skal nok poste det
Avatar billede madswen Nybegynder
30. juli 2001 - 19:16 #16
hej djeclemen,
Jeg ville sætte stor pris på hvis du ville kontakte mig så snart du har flere oplysiniger om denne opdatering, da jeg virkelig har brug for den....
Alternativet er opgradering til Citrix, hvilket koster mange tusinde kroner ($ 5000)
Du kan finde kontaktinfo på www.madstoft.com
På forhånd Tak.
Madswen
Avatar billede tybye Nybegynder
28. maj 2003 - 14:32 #17
Hmm den gratis opdatering i snakker om hvor kan den hentes??? Mangler den meget.