Avatar billede vian Nybegynder
10. januar 2011 - 15:20 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Delt toolbar (add-in) i Excel 2003 - fejl på een bruger/PC og ikke på de andre

Vi har en delt toolbar i vores Excel 2003. Denne toolbar er lavet med Visual Basic.

På alle brugere/PC'er på nær en virker denne toolbar uden problemer. Går derfor ud fra, at det ikke er toolbaren, som er problemet, men denne ene bruger/PC.

Når vedkommende vil åbne toolbaren kommer beskeden : Office Excel has stopped working. Dette sker kun, når hun åbner toolbaren, ikke ved generel brug af Excel.

Vi har prøvet at afinstallere og geninstallere Office, vi har prøvet forskellige reperations-manøvrer, som vi har fundet på Microsofts support sider - ja vi har prøvet en hel masse.

Vi har ikke specielt forstand på Visual Basic men har en rimelig god generel IT viden. Men denne nød kan vi desværre ikke selv knække, så hjælp! (Håber spørgsmålet er oprettet i den korrekte kategori.)
Avatar billede nicidem Nybegynder
10. januar 2011 - 16:18 #1
Hendes excel profil skal resettes.
Jeg kan selvfølgelig ikke huske hvad den fil hedder.. Excel11? Den skal bare slettes, mens alle office programmer er lukket ned. Så bliver den gendannet når hun starter excel op.
C:\Documents and Settings\<user_name>\Application Data\Microsoft\Office

Da jeg ikke er sikker, fordi jeg ikke lige har Office på denne PC, vil jeg hellere anbefale at i laver en ny bruger til hende.
Avatar billede vian Nybegynder
10. januar 2011 - 16:47 #2
Har forsøgt på C:\Documents and Settings\<user_name>\Application Data\Microsoft\Roaming\Office - håber det er den korrekte genvej - uden held desværre - men tusind tak for forslaget.

Når du siger 'ny bruger' mener du så en helt ny netværksbruger på serveren? Er lidt bange for at emails m.v. forsvinder - plus al softwaren skal vel installeres igen? Men det med softwaren overlever vi nu nok.
Avatar billede nicidem Nybegynder
10. januar 2011 - 17:01 #3
Roaming profiler kan være noget møg at fejlfinde i. Jeg var ikke klar over i kørte med det, så er det noget mere besværligt at lave en ny profil! :/

Slettede i den fil der hed Excel11.XLB ? I kan bare søge på filen i hendes profil. Evt. omdøm den til Excel11_old.XLB, husk at tjekke at excel ikke kører i joblisten (processor), når i gør det.
Avatar billede nicidem Nybegynder
10. januar 2011 - 17:12 #4
Hvis det ikke virker så kan i også forsøge i Excel at gå ind i Help menuen og vælg Detect and repair. Det skal selvfølgelig gøres mens hun er logget på.
Avatar billede vian Nybegynder
10. januar 2011 - 17:44 #5
Hmm, roaming er ikke noget vi specifikt har valgt, men det er måske vores øvrige opsætning, der spiller ind, når vi installerer Office.

Det er den fil du nævner, som vi har slettet, og en Detect and Repair gør desværre ingen forskel. (Åh så frustrerende.)
Avatar billede nicidem Nybegynder
10. januar 2011 - 17:49 #6
Når hun går ind i Help > Deaktiverede elementer, er der så noget deaktiveret? Aktiver det hvis der er.
Avatar billede vian Nybegynder
10. januar 2011 - 17:54 #7
Nej, ingen deaktiverede emner - tusind tak for at du gider blive ved ;-)
Avatar billede nicidem Nybegynder
10. januar 2011 - 17:58 #8
Har i prøvet at afinstallere det add-in og så installere det igen, mens hun er logget på?

Arbejder netop med roaming profiles og office på arbejdet, så jeg ved hvor irriterende det kan være. ;)
Avatar billede vian Nybegynder
10. januar 2011 - 18:05 #9
Egentlig kan det være at addin ikke er det helt rigtige ord. Det er sådan set bare en genvej til en 'hjemmelavet' Excel-toolbar, som vi lægger ind i C:\Documents and Settings\<user_name>\Application Data\Microsoft\Roaming\Excel\Xlstart på den enkelte PC. Jeg er ked af, hvis det har givet dig en helt forkert ide af problemet.
Avatar billede nicidem Nybegynder
10. januar 2011 - 18:53 #10
Det var spøjst. Har i prøvet at give hende local-admin rettigheder og prøve igen? Bare for at teste... Ellers er jeg tør for ideer.
Avatar billede vian Nybegynder
11. januar 2011 - 08:33 #11
Hun er allerede oprettet som administrator, så det ser ud til at vi må give op. Du skal have tusind tak for din indsats.
Avatar billede vian Nybegynder
11. januar 2011 - 15:22 #12
Nu har jeg installeret en helt ny PC til hende, helt fra bunden. Kun installeret Office og ikke andet. Lagt genvejen til toolbaren ind - og den virker stadig ikke !!!

Kan det være et problem med hendes bruger på serveren en eller anden måde? Har aldrig været udsat for dette før, og har installeret en hel del PC'er efterhånden. Meget forvirret!
Avatar billede nicidem Nybegynder
11. januar 2011 - 15:58 #13
Der er vist ingen tvivl om at det er hendes profil der er noget i vejen med. I bliver nok nød til at lave en ny til hende. Evt overføre nogle af mapperne fra den gamle over i den nye, såsom skrivebord/favoritter/outlook osv
Avatar billede vian Nybegynder
11. januar 2011 - 16:20 #14
Så var det jo lige jeg tænkte at jeg kunne jo prøve at logge på med en anden bruger på den nyinstallerede computer, for lige at se om det virkelig kun var på hendes bruger, det gik galt - inden vi begynder at flytte data...

Andre brugere kan sagtens åbne genvejen, så hvad der er gået galt på hendes server-bruger er ikke godt at vide!

Men du har virkelig været til stor hjælp - ved brug af udelukkelses-metoden er vi kommet frem til hvad problemet må være, så tusind tak :-)
Avatar billede vian Nybegynder
11. januar 2011 - 16:21 #15
Skriv lige en hilsen, så jeg kan acceptere dit svar og give point - det glemte jeg i farten...
Avatar billede nicidem Nybegynder
11. januar 2011 - 17:03 #16
Det er møg irriterende med de der roaming profiles, det er møg svært at rette fejl i dem. Men glad for jeg kunne hjælpe lidt til.
Avatar billede ptj_11 Forsker
14. januar 2011 - 06:56 #17
Jeg synes, at noget tyder på, at det er din brugers rettigheder til et eller andet, som denne toolbar referer til.
Prøv at undersøge, om jeres toolbar henviser til evt. netværksmapper eller shares af en eller anden art.
Et eller andet sted i systemet er der noget, som din bruger ikke har rettigheder tilsvarende de andre brugeres rettigheder.
Utroligt mange problemer på et netværk hænger sammen med bruernes rettigheder, eller rettere sagt mangel på samme.
/ptj_11
Avatar billede vian Nybegynder
14. januar 2011 - 08:15 #18
Mange tak for dit input. Og du har ret, der er henvisninger til mapper/drev i toolbaren, så det er helt sikkert derfor.