Avatar billede jkl87 Nybegynder
09. januar 2011 - 14:22 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ingen forbindelse til internettet efter geninstallation.

Efter at have geninstalleret Vista på min bærbare computer, vil den slet ikke gå på internettet, selvom jeg har sat kablet i. Jeg bor et sted, hvor det ellers er muligt bare at sætte stikket i computeren, og så er man på nettet... Det virker fint på min netbook, men altså ikke på min bærbare efter geninstallationen.

Er der nogen, der har forstand på det?

Mvh.
Jesper
09. januar 2011 - 19:36 #1
Du mangler med stor sansynlighed en del DriverSoftware passende præcist til din Hardware!!!
(Ganske almindelig 'problem' ved (gen)instalation af Vista; med WIN7 går det MEGET letterer)

Check i ENHEDSHÅNDTERINGEN.

Fabrikat, type, model på 'putteren' ?

---

Er det en 'efterfølger' efter
http://www.eksperten.dk/spm/928365
http://www.eksperten.dk/spm/900536
???
Avatar billede jkl87 Nybegynder
10. januar 2011 - 00:23 #2
Altså, det er en Dell Studio 1537, og jeg har fået en driver-cd med, der hedder: "Drivers and Utilities". Det burde jo ligge på den, men synes ikke at jeg kan finde noget omkring internet...

Følgende link er en 'efterfølger', ja:
http://www.eksperten.dk/spm/928365
10. januar 2011 - 06:47 #3
Check i ENHEDSHÅNDTERINGEN.

En driver til netkortdelen hedder ikke "internet", men mere i retning af "Network", "LAN", ...
Husk også evt. "ChipSet", mm. ...
Avatar billede jkl87 Nybegynder
10. januar 2011 - 10:34 #5
Når jeg går ind i "Enhedshåndtering", er der et gult mærke ud for følgende:

3x Basissystemenhed
Ethernet-controller
SM-buscontroller
Ukendt enhed

Standard VGA-skærmkort
10. januar 2011 - 17:03 #6
Se #4 !!!

Joooo - det er ikke lige gennemført på en times tid; reserver gerne 4-5 timer maskintid. Også selvom du allerede har styr på driversoftware mm. ...

---

Husk også/især WindowsUpdate, ServicePack1+2, Sikkerhedsprogram + opdatering af samme, ...
Avatar billede jkl87 Nybegynder
10. januar 2011 - 18:13 #7
Hvordan henter jeg driverne, når jeg ikke kan gå på nettet med selve computeren, det drejer sig om?
10. januar 2011 - 18:30 #8
.... via en anden PC (den du sidder ved nu ?) - overfør driverfilerne på et passende andet medie - USB pen ell. lign. - og derfra install ...
Avatar billede jkl87 Nybegynder
11. januar 2011 - 00:28 #9
Tak for svarene... Det ser ud til, at det er kommet til at virke :)
11. januar 2011 - 06:51 #10
Ping...
Dette er så et [svar] fra mig...

Husk også/især WindowsUpdate, ServicePack1+2, Sikkerhedsprogram + opdatering af samme, ...