Avatar billede 2248JK Nybegynder
08. januar 2011 - 20:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Bluetooth mus/tastatur virker i perioder i hak og nogle gange slet ikke

Jeg har en ASUS Eee box bag min fladskærm og en bærbar HP G72. På begge har jeg i perioder problemer med bluetooth.

I forbindelse med min Eee box sidder jeg tit i min sofa med mus og tastatur. Afstand fra Eee Box til sofaen er 3,5 meter.
Ca. 75% af tiden virker hverken mus eller tastatur ikke fra sofaen. De sidste 25% virker de fint.

På min bærbare hvor afstanden er meget kortere imellem PC og mus, oplever jeg, at musen hakker og har meget svært ved et simpelt drag and drop, hvis den bærbare er igang med en upload eller download. Den taber taber filen jeg er igang med at flytte, men tager så typisk fat i en ny fil hvor den er kommet til.

Det er som skrevet kun i perioder jeg har problemer og næsten altid i forbindelse med at pc'erne slider. Jeg kan dog ikke se noget system i hvornår problemet opstår, for det er kun nogle gange det sker.

Begge maskiner kører Win7 og er opdaterede.
Jeg har prøvet med tre forskellige mus og jeg har prøvet flere usb-indgange. Ingen ændring.
Jeg bor i en etageejendom i København.

Kan det være signaler fra andet elektronik der laver problemerne?

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2011 - 21:36 #1
Prøv at gå ind i enhedshåntering eller systemoplysninger og se om bluetooth og trådløst netkort kører på de samme irq adresser.

Jeg har noget familie der har noget af det samme problem med en lille bærbar. Den kan ikke "trække" at køre begge dele, og skifter så mellem tjenesterne, som derved gør at det hakker.

Har du en usb mus så prøv den for at se om det så fungerer.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2011 - 21:37 #2
Glem det sidste i mit indslag. Du har forsøgt med usb mus ikke?
Avatar billede 2248JK Nybegynder
09. januar 2011 - 16:50 #3
Hej 220661

Tak for dit svar.
Jeg har været inde og kigge og der ikke umiddelbart nogen konflikter. Den ene enhed kører på (12) og den anden på (16).
Avatar billede 220661 Ekspert
09. januar 2011 - 19:48 #4
Okay så er det sikkert ikke det der er problemet.
Har du undersøgt om pc er meget aktiv når du får udfald? Med det menes kraftig aktivitet af processer og ram.
Kan ses i joblisten.
Avatar billede 2248JK Nybegynder
10. januar 2011 - 13:07 #5
På min bærbare er det når den arbejder hårdt.

På min Eee Box er det både og.
Jeg kan kun forestille mig at der må være noget "støj" i luften, som går ind og påvirker signalet.
I går skulle jeg ind på en halv meters afstand til min Eee Box, så ville den godt virke.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. januar 2011 - 16:54 #6
Okay. Har desværre ikke mere at komme med. Håber der kommer en forbi der ved mere om det end jeg.
Avatar billede 2248JK Nybegynder
10. januar 2011 - 20:24 #7
Helt fint. Tak for input.
Avatar billede 2248JK Nybegynder
22. februar 2011 - 20:09 #8
Hej 220661
Sender du et svar så giver jeg point?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. februar 2011 - 20:26 #9
svar