Avatar billede cliffha Nybegynder
07. januar 2011 - 14:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

FTP på IIS på windows 2008r2

Hej

Jeg har en Windows server 2008r2, hvor jeg har installeret IIS for kan kunne køre en FTP server.
På den skal jeg have lavet så når en bruger logger ind så har de kun adgang til deres drev, men deres drev ligger ikke under ftp standard mappen, hvordan få jeg lavet så de ikke kan komme ind i de andre mapper?
Det skal desuden være muligt for administratoren at få fat i alle mapper på drevet.
Avatar billede hlt Juniormester
23. februar 2011 - 21:32 #1
Sidder med samme problem. Så jeg er lige med på en lytter...
Avatar billede hlt Juniormester
23. februar 2011 - 21:34 #2
Nu er det vist et stykke tid siden indlægget er oprettet, så jeg lige. Har du fundet en løsning på det?
Avatar billede cliffha Nybegynder
02. marts 2011 - 09:21 #3
Hej Hit

Ja jeg har fundet en løsning, så jeg kan tillade adgang til kun en brugers egen mappe, også en mulighed hvor man kan tillade alle bruge at have adgang til en fællesmappe og sin egen.

Hvis du følger denne guide kan du se hvad der skal til for at få det til at virke:
http://learn.iis.net/page.aspx/305/configuring-ftp-75-user-isolation/
Så skal du bare lave et virtual Directory til alle brugere, også sige hvilken mappe de må åbne.
Avatar billede hlt Juniormester
02. marts 2011 - 09:44 #4
Hej igen,
Jeg droppede det. Det virker lidt for omstændigt at bruge den indbyggede FTP. Jeg installerede filezilla FTP server. Den har jeg brugt tidligere og den virker fint. Den er ret nem at gå til. Og det er muligt at lave alt det som er nødvendigt for at have ftp adgang ved få klik.