Avatar billede emrekandemir Nybegynder
07. januar 2011 - 11:45 Der er 9 kommentarer

Database kan ikke ses på bærbar der hjemme.

Hej

Jeg har lavet et site/projekt i skolen. Bruger Microsoft Visual Web Developer 2010 Express, når jeg åbner sitet der hjemme på eget bærbar så kan jeg ikke se min Database.

Får følgende fejl når jeg åbner den: "Could not continue scan with NOLOCK due to data movement.
Could not open new database 'C:\USERS\EMRE KANDEMIR\DESKTOP\NYHEDSPORTAL\APP_DATA\DATABASE.MDF'. CREATE DATABASE is aborted.
An attempt to attach an auto-named database for file C:\Users\Emre Kandemir\Desktop\NyhedsPortal\App_Data\Database.mdf failed. A database with the same name exists, or specified file cannot be opened, or it is located on UNC share."

Nogle der kan hjælpe ?
Avatar billede skov_p Praktikant
07. januar 2011 - 11:55 #1
Det ser ud som om du prøver at oprette en database som allerede findes. " A database with the same name exists"
Avatar billede emrekandemir Nybegynder
07. januar 2011 - 12:08 #2
men der er kun oprettet en database :S
Avatar billede skov_p Praktikant
07. januar 2011 - 12:16 #3
Måske "taler" vi forbi hinanden.

Fejlen beskriver at "CREATE DATABASE" fejler da der allerede findes en database med samme navn.
Du kan ikke have 2 filer i samme folder hvis de har samme navn.

Når du så skriver at "der er kun oprettet en database" tænker jeg "ja, og der kan kun være én"

Hvad har jeg misforstået?
Avatar billede emrekandemir Nybegynder
07. januar 2011 - 12:44 #4
Lad mig sige det sådan:
Fejlen kommer når jeg prøver at åbne en eksisterende database på min bærbar.
Avatar billede skov_p Praktikant
07. januar 2011 - 12:58 #5
Hvilken placering anvender du på skolens server?
Prøv at flytte dit projekt væk fra skrivebordet og til C:
Det kan være et rettigheds problem.
Avatar billede emrekandemir Nybegynder
07. januar 2011 - 15:27 #6
Har prøvet at flytte den over på C drevet - stadig samme fejl :/
Avatar billede skov_p Praktikant
08. januar 2011 - 10:47 #7
Bruger du én PC på skolen og en anden hjemme?
Avatar billede emrekandemir Nybegynder
08. januar 2011 - 17:41 #8
ja bruger pc på skolen og bærbar der hjemme.
Avatar billede skov_p Praktikant
08. januar 2011 - 18:10 #9
Hvilken fejl får du efter du har flyttet den til C:?
Skriver den nu C:\NYHEDSPORTAL\APP_DATA\DATABASE.MDF?

Hvad sker hvis du giver mdf filen et andet navn?
Oprettes der så en ny Database.mdf fil?