Avatar billede heyn Nybegynder
07. januar 2011 - 10:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Findes der genvejstaster til at markere tekst i Word

Hej Eksperter

Jeg kan huske at man i de 'gode gamle' Word Perfect dage kunne markere et stykke tekst med brug af genvejstaster.

Jeg syntes det er enormt irriterende først at skulle markere teksten med musen før jeg taster CTRL-X, CTRL-C, CTRL-V etc.

Er det muligt at markere tekst i Office Word ved brug af genvejstaster?

MVH Christian
Avatar billede frederikbh Nybegynder
07. januar 2011 - 10:53 #1
markere alt
ctrl-a

holder du shift inde og bevæger piltasterne vælger du et bestemt stykke der skal markeres :)
Avatar billede heyn Nybegynder
07. januar 2011 - 10:56 #2
Ah -det var lige den med piletasterne jeg manglede.

Smid et svar

MVH Christian
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
07. januar 2011 - 10:59 #3
...og hold Ctrl+Shift nede sammen med venstrepil eller højrepil for at markere et ord ad gangen.
Avatar billede frederikbh Nybegynder
07. januar 2011 - 11:09 #4
;)
Avatar billede finb Ekspert
07. januar 2011 - 11:22 #5
Klik et tilfældigt sted i teksten, og prøv tasten F8 flere gange !

mvh finb