Avatar billede kristensen999 Nybegynder
06. januar 2011 - 20:35 Der er 2 kommentarer

Logfil

Jeg er stødt på begrebet "logfil" flere gange, men ved ikke hvda det egentliu er.

Nogle der kan give mig et svar??
06. januar 2011 - 20:46 #1
Velkommen til E. ...

I hvilken forbindelse/tråd ?
Avatar billede west85 Nybegynder
06. januar 2011 - 21:08 #2
En logfil er vel ofte en fil du skriver til der fortæller status eller koder.
Fx skriver man til logfil at et program er startet, der er forbundet til den server med bruger xxx, der er udført en sql, der måske kan opstå et problem pga. en eller flere omstændigheder, der er opstået en fejl.
Gerne laves de med et navn/type samt en dato og før hver besked skrives tidspunktet.
Fx logfilen INFO 06-01-10.log kan indeholde:
06:41 Applikationen er startet
06:42 Forsøger at forbinde til MServ med bruger: xxx
06:42 Der er forbundet til MServ succesfuldt

Så kan man lave logfiler specifikt for emner eller samle alt i en. Det er en god måde at få data der kan bruges for fejlfinding, status og debugging senere hen evt.