Avatar billede beta Nybegynder
28. juli 2001 - 01:17 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Runde kanter (Photoshop)

Hvordan laver man runde kanter i Photoshop, f.eks. som når man får fremkaldt alm. billeder er de ofte med rund kant ?
Avatar billede nomiz Nybegynder
28. juli 2001 - 01:20 #1
Se photoshop-hjælp på www.prodic.dk
Avatar billede beta Nybegynder
28. juli 2001 - 01:24 #2
Jeg forsøgte først der, med synes ikke jeg kan finde noget om dette.
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. juli 2001 - 01:26 #3
Et eller andet sted i Photoshop er der en mulighed for at lave runde billeder, så hvis ikke theartist eller prodic snart kommer prøver jeg at finde ud af det.
Avatar billede beta Nybegynder
28. juli 2001 - 01:31 #4
Det største \"problem\" for mig ligger nok i at jeg bruger DK udgaven af Photoshop, og alle menuerne står på UK. Har ikke en ordbog lige pt.

Det kunne være kanon hvis der på en site kunne findes en liste over hvad de forskellige ting betyder UK->DK.
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. juli 2001 - 01:35 #5
Det har været oppe, der var en der ville lave en slags tavle med oversættelser.

Jeg klarer det ikke, mangler et filter og det kan jeg ikke finde lige nu, så du må nok vente til i morgen, så vågner en af dem vel!
Avatar billede zhark Nybegynder
28. juli 2001 - 01:58 #6
Her er et link om runde hjørner:
http://www.builder.dk/artikler/article.asp?AID=89
Avatar billede zhark Nybegynder
28. juli 2001 - 02:23 #7
Prøv at lave en rektangel og gå under vælg/udtynd og sæt det til 3-5 pixel og udfyld så figuren med en farve og tast ctrl+d
Avatar billede zhark Nybegynder
28. juli 2001 - 10:04 #8
Prodic har noget om runde hjørner (siden er nede lige nu) Select=vælg, og under vælg er der et punkt \"udtynding\" og - nok mest aktuelt, \"modificer\", prøv at eksperimentere med de 2 punkter \"udglat\" og \"udvid\" når du har markeret en rektangel eller firkant, det giver RIMELIG afrundede hjørner - på en hurtig måde. Måden på det første link giver pænere hjørner, men er jo kun aktuel når man laver et \"billede\".
Mvh. zhark
Avatar billede zhark Nybegynder
28. juli 2001 - 10:09 #9
Har du et et rektangulært billede på et lag markeres det ved at holde ctrl nede og klikke på laget/billedet eller have det som aktive lag at bruge ctrl+a der markere hele laget.
Avatar billede ibskipskalle Nybegynder
28. juli 2001 - 17:44 #10
med photoshop 5+ følger imageready et lille prhotshop like program til slicing til html og animering osv. deri kan du lave en alm. selection ligesom i photoshop, og deri kan du lave runde hjørner, der er simpelthen en selection med runde hjørner og du kan selv vælge hvor runde de skal være, imageready er et underprogram af photoshop, og du har det hvis du har photoshop 5.5... imagerady kan sagtens åbne psd filer
Avatar billede ibskipskalle Nybegynder
28. juli 2001 - 17:46 #11
ellers kan du i photoshop 6 lave en vektor firkant, en firkant der kan scaleres uden at miste kavlitet, og deri kan du også vælge en m,ed runde hjørner, og så er det bare at lave en selection ud fra den, og så vælge dit billede og copiere derfra, og vupti, et billede med runde hjørner
Avatar billede prodic Mester
29. juli 2001 - 18:02 #12
Beta->Har du fundet ud af det?
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. oktober 2001 - 11:23 #13
Tak for points!

www.fotx.net/retaxes