Avatar billede lillbi Nybegynder
06. januar 2011 - 14:17 Der er 2 kommentarer

Hvad er max længde på en delt printers navn.

Vi har fået sat en Server 2008 Print Server op. Alle vores klient maskiner kører med Windows 7.
Er der nogle der ved hvad max længden på en delt printers navn er?
Er det anderledes hvis vi både havde XP og Win. 7 klienter?

På forhånd tak.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
06. januar 2011 - 15:22 #1
så længe du kører XP eller nyere, så skal du godt nok være opfindsom før du løber tør. Jeg kan ikke huske det præcist, men mener det er 127 tegn.

Hvis du har server 2000 eller windows 200 (eller DOS) så skal du dog passe meget på...

Men en god tommelfingerregel - du kan ikke oprette sharenavne der er længere en max, og max er det samme i xp og nyere...
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
08. februar 2011 - 12:52 #2
er det ikke på tide at lukke dit spørgsmål?