Avatar billede tandersendk Nybegynder
05. januar 2011 - 17:49 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ramforvirring

Hej - jeg er skide forvirret over alle de typer ram der findes.

Jeg har et bundkort der hedder ABit.AV8-3rd Eye
Kan jeg bruge Kingston DDR 2 6400 ram på dette kort - eller skal det være 3200  ram - Jeg har fået tilbudt 2 stænger 6499 ram af 2 Gb - er dette for meget eller?

Er der noget sted man kan lære om de forskellige typer samt en oversigt over ben-antal størrelse osv.
Avatar billede pstidsen Novice
05. januar 2011 - 18:05 #1
har ikke læst den selv, men det her forklarer måske noget: http://www.computermemoryupgrade.net/types-of-computer-memory-common-uses.html

Personligt har jeg 4gb DDR3 RAM og det kan klare det meste :)
Avatar billede tandersendk Nybegynder
05. januar 2011 - 18:18 #2
Hm -  nu blev jeg bare endnu mere forvirret
Avatar billede pstidsen Novice
05. januar 2011 - 18:20 #3
hahahahaha LOL!
Avatar billede 220661 Ekspert
05. januar 2011 - 18:55 #4
I følge en manual jeg har fundet på nettet skulle dit bundkort understøtte dette:

2. CPU Integrated Dual Channel Memory Controller
• Four 184-pin DIMM sockets (Un-buffered, Non-ECC DIMM)
• Supports 2 DIMM Single Channel DDR 400/333/266 (Max. 2GB)
• Supports 4 DIMM Dual Channel DDR 400/333/266 (Max. 4GB)

Den er downloadet herfra:
http://www.abit.com.tw/page/en/motherboard/motherboard_detail.php?pMODEL_NAME=AV8-3rd+Eye&fMTYPE=Socket%20939&pPRODINFO=Manual
Formoder det er dit bundkort?
Avatar billede tandersendk Nybegynder
05. januar 2011 - 18:58 #5
Hejsa og tak forsvaret -
Jeg har også læst dette, men et andet sted på nettet var der en der fortalte at han brugte 6400 ram på samme bundkort - nu kan jeg ikke finde siden igen, men kan have ret - jeg har et supertilbud på 6400 ram.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. januar 2011 - 19:06 #6
Det er muligt du kan køre med disse ram. Jeg kan ikke garantere det. Men du får ikke glæde af den hastighed de kører med. Du kan kun opnå den hastighed som understøttes af bundkortet, hvilket er halvdelen af hvad disse ram præsterer.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. januar 2011 - 19:26 #7
Avatar billede tandersendk Nybegynder
05. januar 2011 - 19:36 #8
Ingen der har et bud på om de vil virke i min maskine?
Avatar billede tandersendk Nybegynder
05. januar 2011 - 19:38 #9
Ingen der har et bud på om de vil virke i min maskine?