Avatar billede tupsy Nybegynder
03. januar 2011 - 16:20 Der er 2 kommentarer

Formaterer output fra UNION

Hejsa.
Jeg har følgende UNION forespørgsel:

"

select Pris_for_timer, AUFNR, EQUNR, EQKTX, AUART_TXT, ISMNW, ISMNE, ERDAT, BUDAT, PERNR, ENAME, ANSWT, WAERS, STOKZ
from [Hours_by Equitment]
UNION ALL select Fejltimer, AUFNR, EQUNR, EQKTX, AUART_TXT, Fejltimer2, ISMNE, ERDAT, BUDAT, PERNR, ENAME, ANSWT, WAERS, STOKZ
from [Hours_by Equitment_fejl_timer];

"
Den ligger 2 tabeller sammen.
Det virker som sådan fint nok.
Eneste problem er at outputtet af de sammenlagte kolonner "Pris_for_timer" og "Fejltimer" kommer ud som tekst istedet for tal.

Kan jeg tvinge den til at outputte tal i stedet for tekst?
Avatar billede jensen363 Forsker
03. januar 2011 - 16:30 #1
Måske

select int(Pris_for_timer), AUFNR, EQUNR, EQKTX, AUART_TXT, ISMNW, ISMNE, ERDAT, BUDAT, PERNR, ENAME, ANSWT, WAERS, STOKZ
from [Hours_by Equitment]
UNION ALL select int(Fejltimer), AUFNR, EQUNR, EQKTX, AUART_TXT, Fejltimer2, ISMNE, ERDAT, BUDAT, PERNR, ENAME, ANSWT, WAERS, STOKZ
from [Hours_by Equitment_fejl_timer
Avatar billede tupsy Nybegynder
04. januar 2011 - 08:48 #2
Super. Der var den.
Det skal dog kun ind efter UNION ALL..
Altså her:

UNION ALL select int(Fejltimer), AUFNR, EQUNR, EQKTX, AUART_TXT, Fejltimer2, ISMNE, ERDAT, BUDAT, PERNR, ENAME, ANSWT, WAERS, STOKZ
from [Hours_by Equitment_fejl_timer