Avatar billede Michael_Klaber Nybegynder
03. januar 2011 - 14:09 Der er 12 kommentarer

Outlook Express: Post i udbakke flyttes ikke aut. til sendt post??

Jeg har til postkonti i Outlook Express.

Når, jeg sender en mail, flyttes posten ikke automatisk fra udbakke til sendt post.

Jeg er opmærksom på problemet tidligere har været beskrevet her på disse sider, men jeg har ikke kunne finde en løsning.

Først var det den ene konto, som gav problemet, nu er det begge konti.

Oprindeligt var der flere års mail i mappen sendt post. Jeg har været inde i sendt post og slettet et par årgange. Min formodning var at mappen var fyldt op. Det burde jo have hjulpet, men det gør det bare ikke.

Er der nogen som har en løsning på problemet?

Bedste Hilsner
Michael
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
03. januar 2011 - 14:24 #1
hvor havner den så når den er afsendt, for hvis den stadig ligger i udbakken er det formodentligt fordi den slet ikke er sendt.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. januar 2011 - 15:21 #2
I indstillingerne for outlook ekspress under SEND skal "gem en kopi af sendte meddelelser" være tjekket af.
Avatar billede Michael_Klaber Nybegynder
03. januar 2011 - 15:49 #3
Nej.. mailen sendes ud. Men den flyttes ikke automatisk fra udbakke efter afsendelsen og over til sendt post. Den bliver liggende i udbakken, og genfremsendes næste gang der sendes post. Der er flueben i gem kopi i "sendt post"
Avatar billede 220661 Ekspert
03. januar 2011 - 15:54 #4
Bliver den så ved at hænge der til du sletter den manuelt?
Avatar billede Michael_Klaber Nybegynder
04. januar 2011 - 13:00 #5
Jow, jeg skal selv slette den manuelt...
Avatar billede Michael_Klaber Nybegynder
04. januar 2011 - 13:08 #6
Jeg skal lige tilføje, at det ikke er hver gang problemet melder sig. Det er typisk ved svar på modtaget post og når jeg har vedhæftet en fil.

Opretter jeg en almindelig mail fra adressekartoteket kan jeg oftest se mailen flyttes fra udbakke til sendt post. Det er lidt noget underligt noget..
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2011 - 13:21 #7
Er der oprettet nogle specielle regler i outlook express?
Kan du se under funktioner- meddelelser
Kan tænkes programmet skal sættes til de indstillinger som det kom med.
Avatar billede Michael_Klaber Nybegynder
10. januar 2011 - 12:07 #8
Der er ikke tilføjet noget under regler...
Avatar billede 220661 Ekspert
10. januar 2011 - 16:51 #9
Hmm. Har du forsøgt at kontrollere disken for fejl? (chkdsk)
Og kontrollere systemfiler (sfc scannow)
Avatar billede 220661 Ekspert
10. januar 2011 - 16:52 #10
Styresystem?
Avatar billede Michael_Klaber Nybegynder
11. januar 2011 - 14:39 #11
Der er ingen discfejl, men jeg tror faktisk jeg har fundet ud af problemet selv. Der er filstørrelsebegrænsning på outlook og outlook express. Denne begrænsning er på 2 gb. Jeg har måtte konstatere, at min fil f.s.v.a. sendt post var oppe på de 2 gb. Løsningen er: Gå i mapper for outlook express (eller outlook) og lav en ny mappe, læg den store fil over i denne mappe, så man kan genfinde sine gamle mails. Luk outlook/outlook express ned. Næste gang man sender er der ikke noget prob. Outlook begynder nu igen at gemme de sendte mails i sendte mails... Underligt der er sådan en filstørrelsebegrænsning, men så igen: Hvorfor skulle der ikke være underligheder i et microsoftprodukt...??!
11. januar 2011 - 14:48 #12
Det er en 'velkendt' detalje mht. den gamle XP's OutlookExpress samt M$ Outlook 2003 (og bagud) at "post" filen højest må være 2Gb. Programmet giver ikke nogen meddelse om dette, men opfører sig pænt underligt, bla. som du har opserveret...
Virker ikke til at være den slags problem i M$ Outlook 2007 og fremefter, men så skal der nok være noget andet *S*)