Avatar billede bashar Nybegynder
03. januar 2011 - 11:29 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Editering af/søgning i xml-dokument

Hej eksperter

Jeg ved ikke, om det er det bedste underforum til dette, but here goes...

Jeg har lavet en backup af mine SMS'er fra min android-telefon, og backuppen kommer ud som et XML-dokument.
I dokumentet er hver enkelt entry en individuel SMS som overordnet er sorteret efter, hvornår den er sendt/modtaget. Yderligere data, såsom nummeret, man modtog fra, datoen, text body og andre jeg ikke lige kan gennemskue funktionen af, ligger som underpunkter under den enkelte SMS.

Jeg vil gerne have fingre i et værktøj som kan åbne XML-dokumentet, hvorefter jeg kan filtrere på et bestemt nummer samt vise kun text body og eventuelt nummeret der blev filtreret på.
Findes et sådan værktøj, eller er jeg nødt til at begynde at sætte mig ind i programmering, for at lave et selv?
Det er vigtigt nok for mig, til at jeg vil gøre det, om nødvendigt, men jeg ville hellere bruge den tid på noget andet, hvis en programmør derude i den store verden allerede har opfundet min dybe tallerken.
Avatar billede jokkejensen Novice
15. januar 2011 - 13:46 #1
Det kan du let lave med xslt, og vise i en browser som ex html.

kom evt med noget "dummy" xml, så kan jeg give et eksempel.

vh
Avatar billede bashar Nybegynder
23. juni 2012 - 19:28 #2
Den her tråd skal vist lukkes. Problemet er løst...
Tak for svaret, Jokke, og beklager jeg ikke kom tilbage til dig.