Avatar billede Chatgirl Nybegynder
03. januar 2011 - 08:43 Der er 6 kommentarer

Jeg kan ikke logge på trådløst netværk

Efter jeg har genindstalleret min bærbar kan jeg ikke logge på mit trådløse net. Nogle gange vil den godt, men oftest kommer den med fejlmeddelsen: "Der kunne ikke oprettes forbindelse til...."

Jeg kan sagtens se netværkets SSID og signalstyrken er god.
Samtidigt kan en anden bærbar godt logge på. Så det er altså ikke routeren der er i udu.

Routeren er en Zyxel P-2602HW-D1A.

Jeg bruger win7 og det virkede fint før genindstallationen.
Jeg har brugt originale diske fra HP til genindstallationen.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. januar 2011 - 08:53 #1
Hej og velkommen til E.
Har du kontrolleret at du ikke har gule anmærkninger i enhedshåndteringen?
Har du er der problemer med en driver.
Avatar billede larsini Seniormester
03. januar 2011 - 09:10 #2
prøv at logge på routeren via kabel og hvis det lykkes skal du i windows trådløs sætte hak i "log på denne ssid automatisk" (dårligt forklaret, men det plejer at lykkes)
mvh
Avatar billede larsini Seniormester
03. januar 2011 - 09:12 #3
rettelse: jeg mener log på nettet via kabel til router - sorry
Avatar billede Kluddermor Juniormester
03. januar 2011 - 10:41 #4
Jeg kan se du har spurgt ind til mit spørgsmål om samme. Nej jeg har ikke fået løst problemet. Det opstår periodisk og uden forklaring.
Jeg har hørt flere give negativ kritik til routeren fra fullrate. Så måske er det der problemet ligger. Jeg har ikke fået taget mig sammen til at kontakte fullrate endnu, men måske det hjælper at få routeren udskiftet.

Jeg har skiftet kanal, så den ikke sender på kanal 6, som de fleste i nabolaget. Det har hjulpet lidt, men som sagt ikke helt.

For at skifte kanal skal du ind i routerens opsætning.
I din internetbrowser skal du sikkert skrive 192.168.1.1 i adresselinien.
Så kommer du hen på routerens login side. Her skal du skrive det password du har fået af fullrate.
(Nu går jeg bare ud fra, at det er fullrate, der er din udbyder, da det er samme router som min, hvis ikke, er proceduren måske lidt anderledes)

Under "network" og "wireless LAN" kan du skifte "channel selection" Prøv dig frem, om der er nogle af de andre der hjælper.

NB. Da du ikke kan få forbindelse til din router hver gang, er du måske nødt til at forbinde din bærbare til routeren via kabel.
Avatar billede VFJ99 Nybegynder
04. januar 2011 - 21:58 #5
Se om du har den nyeste driver til det trådløse kort.
Det hjælper ofte på ustabilitet. Jeg tror ikke det er din router der er problemet.
Avatar billede Kluddermor Juniormester
04. februar 2011 - 11:02 #6
Jeg tror VFJ99 har ret. Jeg havde samme problem men har nu fået løst det.
Det var en driver, der skulle opdateres, selv om win7 påstod den nyeste og bedste allerede var installeret.
Men det er altså ikke nødvendigvis rigtigt. Jeg fandt en nyere på nettet. Den løste problemet.