Avatar billede durany Nybegynder
03. januar 2011 - 00:20 Der er 5 kommentarer

Sløv 9 mb linie?

Hej

Jeg har ca 10 mbit linie hvor jeg bruger mit internet, alligevel så downloader min browser altid med 1,17 mb pr sek. Det ka godt være sløvt når jeg downloader diverse patch til mine spil som kan være på op til 2 gb.
Nogen hjælp til at løse problemet? Det sker på alle de ting jeg downloader.. istarten troede jeg det var pga. serveren jeg hentede fra, men det mærkelige er at min pc henter med samme hastighed hvergang, som om der var en begrænsning på eller lign.

Hvordan kan jeg løse problemet, jeg har tidligere haft mulighed for at benytte mig fuldt ud af de 9mbit men det var før jeg fik min nye acer timeline laptop som burde være langt bedre end min gamle.

her er link til en speedtest.. jeg lige har lavet samtidig med jeg downloadede den patch som bruger 1,1 mbit

Mange tak
Avatar billede durany Nybegynder
03. januar 2011 - 00:20 #1
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
03. januar 2011 - 01:53 #2
Det er såkaldt overhead

Hvilken hastighed kan du forvente?
Når du tager vores Hastighedstest skal du være opmærksom på, at en del af din bredbåndshastighed bliver brugt til informationer, der ikke umiddelbart er synlige. Det kaldes "overhead". Overhead kan udgøre op til 15% af din båndbredde.

Kilde: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=15168

Dette fænomen vil altid være der.. Det er dog værre på kobber net, end på fibernet (Tit og ofte på fiber har du faktisk en større forbindelse, end du har bestilt)
Avatar billede ksoren Nybegynder
03. januar 2011 - 02:49 #3
Docsis-udbyderne plejer at give det, der står på papiret.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
04. januar 2011 - 00:16 #4
Hej.

Der er ikke sikkert at Den server som du download fra vil give dig mere 1.12 MB(sec)-0.01 pr. fil.

Eks. 2Xfiler = 2.24 MB (sec)..

Eks2.2Xfiler =0.56 (1.12/2)..

-og jo der er begrænsninger på mange servere.

-Dog ved jeg ikke hvad du bruger som system (Linux/OS??/Win/Mac-eller et helt andet computer system ?).

Det kan godt være at det er fordi at du bruger et trådløs netværk.. (en del EL tingster / trådløs højtaler der giver et udslip/støj)..

-Hvis du bruger (Windows Microsoft .NET Framework 4 Client) -slet dette da det ikke virker optimalt idag..
Avatar billede durany Nybegynder
18. januar 2011 - 04:07 #5
jeg bruger win 7
desuden så er det således at uanset hvilken server jeg downloader fra så henter den stadig med ca 1,2 mbit pr sek.
ret irriterended når jeg ved jeg har ku hente med op til 10 mbit før!.. hvad ka man tjekker ..hmm