Avatar billede a55697 Nybegynder
02. januar 2011 - 20:53 Der er 2 kommentarer

Netgear ReadyNAS Duo 2110

Jeg hidkalder alverdens IT-guruer og netværksspecialister til et problem, som efterhånden fylder hele rummet.

Jeg har her til jul investeret i en Netgear ReadyNAS duo 2110 med indbygget 1TB (seagate) samt en sekundær HDD WD green 2 TB - fik hurtigt installeret NAS-serveren og aktiveret den sekundære HDD. Så langt så godt..... det var her at det begyndte at gå ned ad bakke...

Fik lavet noget rod med shares og ville aktivere a factory reset > dette skete via det medfølgende RAID program. Da jeg startede den op igen, var det med "CORRUPT ROOT"

Har igennem helligdagene forsøgt med:

USB recovery > se evt. http://home.bott.ca/webserver/?p=159, efter at have brændt image ud på en USB-fætter via NTRAWRITE
Når jeg forsøger at recover ( USB i + powerknappen nede til efter X4 drives led), melder den fortsat CORRUPT ROOT.
Har ligeledes forsøgt USB recovery blot med HDD #1 i / HDD #2 i > men med samme resultat

Håber at du besidder styrke og færdigheder til at lede mig på rette vej - til info kan de nævnes at jeg har backups af data på diskene i NAS-serveren, så det er ligegyldigt om disse slettes.

På forhånd mange tak for din hjælp
Avatar billede chalde Seniormester
02. januar 2011 - 23:09 #1
De gange (et par stykker desværre) vi havde problemer med vores Netgear NAS på jobbet tog vi fat på Netgear.
De svarede inden for 12 timer og var meget hjælpsomme.
Så imens du venter på eventuelle svar herinde, kan jeg anbefale at du smider en mail afsted til dem.
Avatar billede snabeljan Nybegynder
03. januar 2011 - 09:31 #2
Jeg ville s'mænd også tage fat i Netgear! Tror dit problem er for specielt til at der er nogen her på E! der har prøvet noget lignende!

Næste gang - køb  en Synology ;)