Avatar billede fixbabe Nybegynder
01. januar 2011 - 10:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Nyheds teaser html problem

Jeg har en nyheds liste hvor en del af nyheden vises (teaser på 350 tegn)
Problemet er at det indhold der bliver vist indeholder html og når den så afslutter indholdet midt i et link eller lign så går det ud formateringen på resten af siden :)

Jeg har ikke lige nogen ide om hvordan jeg kan løse dette så jeg håber at nogen har nogle forslag.

Der er links, billeder og alm html formatering i det indhold der bliver vist.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. januar 2011 - 11:05 #1
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. januar 2011 - 11:05 #2
Avatar billede fixbabe Nybegynder
01. januar 2011 - 11:19 #3
striptags dur ikke, så ryger hele opstillingen samt formatering.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. januar 2011 - 11:51 #4
Hvis du vil bevare noget af formatteringen i teaseren, så har du da en udfordring. Det kan godt være du kan undgå at bryde midt i et <tag>, men er der startet en <b> og der brydes før </b> skal den jo tilføjes - og det kan være mange andre ting.

En træls måde er at indtaste teaseren manuelt sammen med artiklen.
Avatar billede fixbabe Nybegynder
01. januar 2011 - 12:24 #5
At indtaste teaseren manuelt er ikke en mulighed, og jeg ved godt at det andet er en stor udfordring og det var også derfor jeg oprettede problemet her.
Avatar billede webweaver Praktikant
01. januar 2011 - 14:50 #6
Nu ved jeg ikke hvordan dit systemet er bygget op, men det kan være at du kan gøre noget med at tælle antal tegn mellem > og < det vil sige imellem et start og sluttag og så lægge alle de værdier sammen og beregne 350 ud fra det.
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
01. januar 2011 - 15:11 #7
htmlspecialchars($nyhedsteaser);

Mener den er sådan, og mener det kan gøre det
Avatar billede fixbabe Nybegynder
02. februar 2011 - 18:54 #8
Ingen af jeres forslag har hjulpet desværre, hvis i alle vil være så venlige at smide et svar så i kan dele points.
Avatar billede webweaver Praktikant
02. februar 2011 - 19:37 #9
Det var ærgerligt. Så må du hitte på en anden måde at vise nyhederne :)