Avatar billede dorfen76 Nybegynder
30. december 2010 - 13:35 Der er 1 kommentar

Problemer med kryptering og digital signantur

Jeg har nu i længere tid bokset med et problem vedr. kryptering/signering. Jeg laver nogle undersøgelser for en offentlig myndighed som kræver at dokumenter sendes krypteret og signeret frem og tilbage. Jeg foretager dissse undersøgelser for to afdelinger (København og Nordsjælland).

Jeg har oprettet en separat gmail som jeg henter ned i Outlook 2003.

Jeg har modtaget en digital signatur som er installeret efter alle kunstens regler.

Jeg har modtaget de to afdelingers certifikater og installeret dem i adressebogen i Outlook 2003

Når jeg modtager en krypteret mail fra afdelingen i Nordsjælland med en vedhæftet fil - og prøver at åbne denne får jeg en dialogboks op i word der siger følgende: "Vælg den kodning der kræves for at læse dokumentet" - og så en masse volapyk såfremt jeg trykker OK...

Endvidere bliver jeg bedt om at indtaste min kode til den digitale signatur hver gang jeg skal åbne eller sende en signeret/krypteret mail - lige på nær når jeg modtager mail fra afdelingen i København. Skyldes dette at de ikke sender krypteret/signeret???

Det skal siges, at jeg har talt med DanID-support et utal af gange - men det er som om de ikke vil høre efter hvad problemet egentlig er - så nu henvender jeg mig til de RIGTIGE eksperter :-)

Håber I kan hjælpe mig!

J.
Avatar billede riversen Nybegynder
30. december 2010 - 14:39 #1
Hej,

ja, det betyder at de ikke sender en krypteret mail til sig. Modtager du en signeret mail, skal du ikke taste din kode. Modtager du krypteret mail, skal du skrive din kode hver gang du åbner mailen. Sender du en krypteret eller signeret mail skal du taste din kode.