Avatar billede swimguy Nybegynder
29. december 2010 - 16:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Forbindelse mellem 2 computere trådløst

Jeg sidder og skal oprette forbindelse mellem 2 computere uden der er isat kabel i nogen af dem.

Har fundet ud at så snart der bare er netværkskabel i den ene computer kan computerne sagtens se hinanden.

Opdagede egentlig problemet ved at jeg har fået en ny wireless printer (DELL V313W), og den kan kun oprette forbindelse når der er kabelforbindelse mellem router og computeren. Printeren er der kun strømstik til.

Der er windows 7 på den ene maskine og XP på den anden. Har haft slået al firewall fra, uden det virker.

Har en D-link DIR-655 router. og alle computere har nemt nok ved at komme på nettet. Har installeret den nyeste Firmware på routeren.

Så er der nogen der ved hvad der skal til for at de forskellige enheder kan se hinanden uden at nogen af dem skal være med fast forbindelse til router?
Avatar billede jacla Nybegynder
30. december 2010 - 19:43 #1
Det kan være rigtig mange ting. Men prøv de her ting først:

Fjern præinstalleret sikkerheds software som ikke er en del af styresystemet. (HP DELL ACER IBM osv)

Slå alt sikkerhed (Firewall Windows defender mv)fra og ping din printer og den anden pc Hvis du kan pinge dem kan du prøve med sikkerheden sat til.

Hvis det ikke hjælper så prøv at give din printer en fast ip-adresse eks. 192.168.0.100

Måske kan du give dine pc'er en fast ip-adresse og se om du så kan pinge dem ellers lav en ipconfig i dosprompten for at finde pc'erne ip-adresse. Ping din gateway ping din DNS server og se om dine enheder kan se hinanden

Kan du så pinge den ?

Har du på WIN 7 pc'en i kontrolpanelet -> Netværks og delingscenter -> rediger avancerede indstillinger.

Kan du få adgang med fjernskrivebord fra den ene pc til den anden ?
Avatar billede Techwork Praktikant
02. januar 2011 - 12:34 #2
Det lyder som et firewall problem. Kunne være fint at vide om de 2 PC'er kan ping hinanden. Det må være første skridt for at få det til at virke
Avatar billede swimguy Nybegynder
21. januar 2011 - 18:09 #3
Mange tak for jeres svar. Har haft eksamer hele januar, så har ikke ville rode med det mens jeg har læst.

Jeg har nu prøvet at slå alt firewall fra, og prøvet at pinge dem med hinanden, både med fast og dynamisk IP, uden de har kunne finde hinanden.

Ved virkelig ikke hvad der kan være galt.
Avatar billede swimguy Nybegynder
29. januar 2011 - 15:34 #4
Hej Igen!
Tak for jeres hjælp, dog uden at det var det der hjalp. Men tak alligevel, så hvis du jacla vil lægge et svar får du også lidt point:)
Problemet blev løst ved at jeg disabled WLAN Partion og Short GI, ved ikke hvad de har af betydning, men efter det fungerede det hele som det skulle, alle computere kunne se hinanden og alle kunne printe på den trådløse printer.'

Tak for jeres hjælp.

Søren
Avatar billede swimguy Nybegynder
27. februar 2011 - 12:42 #5
tak for svar!
Avatar billede jacla Nybegynder
27. februar 2011 - 14:32 #6
Okay! Kan ikke lægge et svar men pyt bare du fik det til at virke
;)

vh

Jan
Avatar billede johs_j Novice
27. februar 2011 - 21:02 #7
>swimguy
Det er vigtigt at begge computere har samme arbejdsgruppenavn.
Jeg kører trådløs netværk via en router mellem win7 og winXp.
mvh
Johs_j