Avatar billede dan_n Nybegynder
28. december 2010 - 14:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Udendørs ip--cam med 3G/GSM support

Hej

Jeg har et lille projekt kørende hvor jeg godt kunne tænke mig at monteret en udendørs webcam ved min sommerhus.

Problemet er bare at der ikke er telefonkabler og at der derfor ikke er muligt at få etableret internet.

Findes der nogle udendørs ip-kameraer som der blot kan sættes et simkort i og så kan billederne sendes via GSM eller 3G ?

Jeg har søgt lidt på nettet, men har ikke rigtig kunne finde andet end en indendørs linksys webcam som ikke rigt opfylder mine behov.

Det må være en problemstilling som findes mange steder hvor der ikke lige har adgang til an kablet internetforbindelse.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. december 2010 - 14:32 #1
Avatar billede dan_n Nybegynder
28. december 2010 - 14:37 #2
Det begynder at ligne noget.

Jeg glemt dog er skrive at det skal være mulighed for integration med en hjemmeside. Således det ikke skal "kontaktes" med sms eller ling. men måske med et refresh eller et link der klikkes på.
Avatar billede dan_n Nybegynder
28. december 2010 - 14:39 #3
Det kunne også en et alm ip-kamera og så en "boks" som kan broadcaste det via GSM/3G.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. december 2010 - 15:00 #4
software: http://www.coffeecup.com/video-recorder/
kamera: http://www.klaudis.dk/kameras%C3%A6t_ccd__2_4ghz_tr%C3%A5dl%C3%B8st_night_vision_27ir_m__modtager-p-769.html
pc: http://www.shuttle.eu/products/ultra-small/xs35-703/overview/
internet: 3g usbstick i pc
læg mærke til, at der er forbrugsbegrænsning på alt 3g - så du bør kunne sms'e til dit sommerhus, og tænde/slukke for pc, eller i det mindste lukke for billeder til hjemmesiden.
Avatar billede dan_n Nybegynder
28. december 2010 - 17:25 #5
hmm, havde nu regnet med en mere enkel og elegant måde at gøre det det. Der virker som et stort set-up i forhold til hvad der skal til min en kablet forbindelse.

Afventer lige og ser om der skulle være komme andre til med en anden løsning.
Avatar billede dan_n Nybegynder
11. februar 2011 - 09:19 #6
> claes57
Vil du ikke lige smide et svar. Så lukker jeg den herefter
Avatar billede claes57 Ekspert
11. februar 2011 - 10:00 #7
ok