Avatar billede dude3 Nybegynder
26. december 2010 - 22:17 Der er 7 kommentarer

Indstille den så den ikke blokkere specifikke programmer

Jeg har Eset Smart Security, og synes det er et ok program, men måske lidt over beskyttende.. Den blokkere for min Itunes og et andet program som gør at jeg kan fjernstyrer den med min telefon.. nogen som kunne give mig en guide til hvordan jeg indstiller Eset Firewall, så den ikke blokkere Itunes og logitech mouse server, som er det andet program..
Avatar billede kgkg Nybegynder
27. december 2010 - 11:59 #1
Hvilken Filtreringstilstand står ESET i?

1. Åben ESET
2. Vælg advanceret tilstand
3. Tryk F5 for at åbne ESET SMart Security Opsætning
4. Klik Personlig Firewall

I højre side af vinduet, har du Filtreringstilstand, hvad står der her. Hvis der står Automatisk Tilstand, så prøv lige at sætte den i Automatisk tilstand med undtagelser (brugerdefinerede regler)

Du kan også lige kigge under Personlig Firewall | Regler og Zoner.

Klik på knappen Opsætning under Zone og regeledtor, her burde du kunne ændre reglerne for de programmer som der driller.

Kig også lige i online hjælpen, den er ganske god.
Avatar billede dude3 Nybegynder
27. december 2010 - 12:22 #2
Jeg har har set online hjælpen, men problemet er at jeg skal indstille forbindelse, og ip addresser og sådan noget som jeg ikke lige ved hvilken det er til hvert program, så jeg tænker at man måske bare kunne sige at al fobindelser som sker fra det program skulle blive godkendt.. kunne man gøre det ?
Avatar billede kgkg Nybegynder
27. december 2010 - 14:39 #3
Du skal ikke vide noget om ip adresser. Det virker på den måde at et program prøver at oprette en forbindelse til internettet og du skal så overfor ESET bekræfte om programmet må det eller ej.

Om du bliver spurgt eller ej afhænger af dine indstillinger. Så jeg spørger lige igen:

Hvilken Filtreringstilstand står ESET i?

Hvis du er helt lost, så vil jeg foreslå dig at kontakte ESET Support, du kan finde kontaktoplysninger her: http://www.eset.dk/om-os/kontakt-os/
Avatar billede dude3 Nybegynder
27. december 2010 - 18:41 #4
Jeg har sat den til automatisk men med undtagelser af brugere
Avatar billede dude3 Nybegynder
01. januar 2011 - 01:14 #5
ok.. har tilføjet logitech og itunes som programer som firewallen skal tillade.. men jeg kan stadig ikke connecte med min iphone ?..
Avatar billede kgkg Nybegynder
01. januar 2011 - 12:12 #6
Kan du connecte til din iphone, hvis du disabler ESET Firewallen?

Hvordan connecter du? Er det igennem ITunes eller netværks forbindelse.

Hvis det er via en netværks forbindelse, så kan det være at du skal tillade deling.
Avatar billede dude3 Nybegynder
01. januar 2011 - 13:30 #7
Lol.. skulle bare genstarte også virkede det... det bare dit svar ovenpå som var det rigtige.. takker