Avatar billede dribble Nybegynder
27. juli 2001 - 17:14 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

ny monitor....hvilken ???

jeg skal ud og have ny monitor...men hvilken skal jeg vælge.....jeg ved det skal være 17 tommer, men jeg har kig på en som har følgende description:

17\"TRUST 0.24DPI 1280X1024 til 1820.-

er det en god skræm, eller hvad ?
den skal hovedsagligt blive brugt til spil

Avatar billede jasber Nybegynder
27. juli 2001 - 17:16 #1
Hmm... jeg har ikke de bedste erfaringer med Trust. Hvis du skal ha\' en go\' skærm til en billig penge vil jeg foreslå at du kigger på Samsung skærme.
Avatar billede Beach Mester
27. juli 2001 - 17:17 #2
Hvis den skal bruges til spil så kræver det ikke SÅ meget af skærmen, men ville nok stadig gå efter en \"mærkevarer\" ala Panasonic, Sony, Nokia mm.
Hvis skærmen skal bruges til meget tastearbejde, DTP og grafik er det skraks meget mere vigtigt at den er i bedste kvalitet.
I games er det meget mere vigtigt at have et grafikkort der kan \"følge med\" når det går heftigt til.

//Beach
Avatar billede jasber Nybegynder
27. juli 2001 - 17:18 #3
Avatar billede jasber Nybegynder
27. juli 2001 - 17:18 #4
ok, du kan ikke li\' Samsung...
Avatar billede happyface Nybegynder
27. juli 2001 - 17:52 #5
Hej dribble.

Håber, at du får svaret her:

Hvis man går efter TCO´99-mærket, skal man være uheldig for at købe en dårlig skærm. Det er konklusionen af PC Worlds test af 15 TCO´99-mærkede CRT-skærme.

http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArtikelID=1625
Avatar billede shamanic Nybegynder
27. juli 2001 - 18:49 #6
når du nu skal spille, så synes jeg du skulle gå op i en 19\",
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514597893
http://www.epius.com/2001-9GlrSspec.html
sådan en koster 2499 på www.edbpriser. Jeg har selv skærmen og den er rigtig god.
Avatar billede thomaspckoeber Nybegynder
27. juli 2001 - 19:16 #7
Jasber har ret: Samsung SyncMaster 755DF er en god skærm til rimelige penge. Jeg har den selv og bruger den til spil. Jeg savner ikke de ekstra par tommer og skærmen fylder rigeligt i forvejen.
Avatar billede dar Nybegynder
27. juli 2001 - 19:44 #8
Jeg har også en samsung der virker helt udmærket. Men hvis jeg skulle købe en skærm nu ville det nok blive en LG... Og jeg ville holde fingrene langt væk fra f.x. aoc...
Avatar billede palomino Nybegynder
28. juli 2001 - 12:04 #9
Jeg har en AOC Spectrum 1Glrs 19\", så vidt jeg ved et den TCO 95-mærket, men alligevel synes jeg at det er en okay skærm, og den kan vel fås for 2500 idag, jeg gav 3100 for den...

Dog skal du selvfølgelig gå efter en TCO 99-skærm...men AOC er altså gode nok til spil, dog har jeg set bedre 2D(selvfølgelig til den pris)...

Palomino -/-
Avatar billede shamanic Nybegynder
29. juli 2001 - 10:36 #10
palomino> den er TCO99 - mærket.
http://www.epius.com/2001-9GlrSspec.html
Avatar billede dribble Nybegynder
12. marts 2002 - 10:38 #11
for at lukke spørgsmålet